کشورهای تحریم کننده دارو صلاحیت عضویت در شورای حقوق بشر را ندارند
(last modified 1398-12-06T04:42:21+00:00 )
حوت 06, 1398 09:12 Asia/Kabul
  • کشورهای تحریم کننده دارو صلاحیت عضویت در شورای حقوق بشر را ندارند
    کشورهای تحریم کننده دارو صلاحیت عضویت در شورای حقوق بشر را ندارند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با تأکید بر اینکه کشورهای تحریم کننده دارو صلاحیت عضویت در شورای حقوق بشر را ندارند، گفت: این اقدامات، نه تنها تنبیه جمعی یک ملت بلکه شیوه‌ای مدرن از نقض حقوق بشر است.

«علی باقری کنی» دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با بیان اینکه انسان­ها بدون درنظرگرفتن دین، مذهب، رنگ، نژاد و قومیت مورد تکریم خداوند هستند،افزود: کرامت انسانی در اسلام به عنوان "اصل اساسی" در نظر گرفته شده است و تمام سیاست­های دیگر اعم از دولتی یا خصوصی بر اساس این اصل ساخته می­‌شود.
باقری کنی تصریح کرد: متأسفانه حقوق بشر توسط بازیگران بین‌­المللی خاص قربانی سیاستهای بین­‌المللی شده است که به ارتقاء حقوق بشر هیچ کمکی نکرده و اجرای قوانین حقوق بشر  بین­‌الملل در سطح ملی و بین­‌المللی را تضعیف کرده است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با اشاره به ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:آمریکا با هدف قرار دادن و ترور خودسرانه سپهبد سلیمانی که بیشتر زندگی خود را صرف مبارزه با تروریسم در خاورمیانه کرد، مرتکب اقدام تروریسم دولتی شد.
باقری کنی همچنین با یادآوری جدیدترین نقض سیستماتیک و خطیر حقوق بشر، اقدامات تنبیهی یکجانبه آمریکا ضد ملت ایران افزود: برخلاف برخی از کشورها که تظاهر به ارتقاء حقوق بشرمی­‌کنند اما سیاست­های بین­‌المللی حقوق بشر خود را بر اساس انگیزه­‌های سیاسی پایه­‌گذاری می­‌کنند، سیاست­های جمهوری اسلامی ایران، بر مبنای حقوق و کرامت انسانی به عنوان یک بخش اساسی در دین اسلامی بنا شده است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران تصریح کرد: در همین راستا، "دستورالعمل­‌های حمایت از حقوق بشر و کرامت انسانی در آئین دادرسی"، اخیراً به عنوان بخشی از سیاست­های قضایی برای ارتقاء حقوق بشر  به تصویب رسیده است.
به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از روز دوشنبه 5 حوت در ژنو سوئیس آغاز شد و  تا 1 حمل 1399 ادامه دارد.

کلیدواژه