هراس مردم آمریکا از بحران کمبود ماسک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
(last modified 1398-12-11T10:33:42+00:00 )
حوت 11, 1398 15:03 Asia/Kabul
  • هراس مردم آمریکا از بحران کمبود ماسک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

مقامات ایالتی آمریکا هشدار می دهند، هراس مردم و افزایش تقاضا برای خرید انواع ماسک و دیگر محصولات بهداشتی، فروشگاه‌های این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات ایالتی هشدار می دهند شیوع ویروس کرونا در آمریکا و افزایش بی‌سابقه تقاضای کالاهای پایه‌ای و نیز محصولات بهداشتی از جمله ماسک و دستکش‌های یکبار مصرف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دولت  فدرال را برای تامین این نیاز‌ها با مشکل مواجه کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داد مغازه‌های سراسر ایالت کالیفرنیا با افزایش تقاضای کالا‌های مرتبط با سلامت، مواد غذایی و دیگر اقلام مورد نیاز عموم مواجه شده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آمریکا (CDC) اعلام کرده که ۶۲ مورد ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.مقامات ایالت واشنگتن، خبر مرگ اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا را تایید کرده اند.

کارشناسان بهداشتی و فعالان مدنی ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را درمورد عادی بودن شرایط پس از گسترش ویروس کرونا زیر سئوال برده اند.

مایکل مور  مستند ساز و فیلمساز سرشناس آمریکایی گفت:  ترامپ با انتشار اطلاعات گمراه کننده درباره کرونا تلاش می کند تهدیدات ناشی از آن را نادیده بگیرد و کوچک جلوه دهد.این فیلمساز آمریکایی افزود: رئیس جمهوری که واقعیات را از مردم پنهان می کند از ویروس کرونا خطرناک تر است.

 گزارش ها از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و آلمان نیز از کمبود ماسک، ژل ضد عفونی کننده و دیگر ملزومات بهداشتی در این کشورها حکایت دارد.

کلیدواژه