سخنگوی ریاست جمهوری روسیه:جنگ علیه تروریست ها در سوریه ادامه خواهد یافت
(last modified 1398-12-12T04:57:41+00:00 )
حوت 12, 1398 09:27 Asia/Kabul
  • سخنگوی ریاست جمهوری روسیه:جنگ علیه تروریست ها در سوریه ادامه خواهد یافت

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه یکشنبه شب تأکید کرد، جنگ علیه تروریست ها در سوریه با وجود تمام مخالفت ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "دمیتری پسکوف" به حملات تروریست ها به مواضع نظامیان سوری و روسی و در سوریه اشاره کرد و افزود، اقدامات نیروهای مسلح سوریه در روزهای اخیر در راستای مقابله با گروه های تروریستی صورت گرفته است.

"پسکوف" همچنین به توافق "سوچی" اشاره کرد و گفت: طبق  این توافق ترکیه موظف به خنثی کردن کانون تروریست ها بود اما متاسفانه این کشور نتوانست این تعهد را عملی کند و تروریست ها اقدام به حمله به نیروهای مسلح سوریه کردند.

"ولادیمیر پوتین" و "رجب طیب اردوغان" رؤسای جمهور ترکیه و روسیه 22 اکتبر 2019  به توافقی بر سر شمال سوریه دست یافتند که به توافق سوچی معروف شد.

این توافق ده‌بندی بر تعهد طرفین به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه، تضمین امنیت ملی ترکیه، اقدام مشترک درباره گروه‌های جدایی‌طلب و مقابله با تروریسم تأکید داشت اما ترکیه به آن عمل نکرد.

ارتش سوریه و متحدانش با توجه به نقض توافق سوچی از سوی ترکیه و اقدامات گروه های تروریستی در نقض آتش بس در مناطق کاهش تنش، از ژانویه 2020 عملیات خود علیه تروریست ها در استان ادلب، شمال سوریه را آغاز کرده اند.

عملیات ارتش سوریه و متحدانش در استان ادلب،  که آخرین پایگاه گروه های تروریستی در این کشور محسوب می شود واکنش منفی ترکیه و تهدیدات پیاپی این کشور را به دنبال داشته است.

ترکیه یکی از حامیان اصلی گروه های تروریستی در سوریه است.ارتش ترکیه در هفته های اخیر در راستای حمایت از ترویست ها، بارها مواضع ارتش و زیر ساخت های سوریه در استان ادلب را هدف قرار داده است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت ترکیه، عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.ارتش  سوریه اخیرا با کمک های مستشاری ایران  و حمایت روسیه توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در این کشور ببندد.دیگر گروهای تروریستی نیز درحال شکست خوردن هستند.

کلیدواژه