قدردانی نخست وزیر پاکستان از مواضع رهبر معظم انقلاب در قبال مسلمانان هند
(last modified 1398-12-16T05:28:45+00:00 )
حوت 16, 1398 09:58 Asia/Kabul
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از مواضع رهبر معظم انقلاب در قبال مسلمانان هند

نخست وزیر پاکستان از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از مسلمانان هند قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ،«عمران خان» روز پنج شنبه  در پیام توییتری خود نوشت: من می خواهم از رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر کنم که علیه ظلم و قتل عام مسلمانان در هند و همچنین مردم کشمیر تحت کنترل هند توسط رژیم «نارندرا مودی» نخست وزیر هند سخن گفتند.

نخست وزیر پاکستان در بخشی از توییت خود افزود،  متأسفانه تعداد بسیار کمی از رهبران کشورهای اسلامی در قبال نسل کشی مسلمانان هند صحبت می کنند و این موجب گستاخ تر شدن افراطیون و دولت هند است.

پیش از این «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان نیز از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه محکومیت کشتار مسلمانان در هند قدرانی کرده بود.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان مظلوم هند تاکید کردند، دولت هند باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آن‌ها بایستد و با توقف کشتار مسلمانان، از انزوای خود در جهان اسلام جلوگیری کند.

به دنبال ادامه خشونت ها و درگیری ها یک هفته اخیرا بخاطر اعتراض به قانون جدید شهروندی هند،۴۶ نفر از مسلمانان این کشور در مناطق مختلف کشته و صدها نفر زخمی شدند.

در همین حال، هندوهای افراطی با حمله به مسلمانان، مساجد را در شمال شرق دهلی نو تخریب کردند و محلات مسلمان‌نشین را با بمب‌های بنزینی هدف قرار دادند.

لایحه اعطای شهروندی ضد مسلمانان که اکنون به قانون تبدیل شده است، به مهاجرانی که مجبور به فرار از کشورهای همسایه (بنگلادش، پاکستان و افغانستان) به هند می شوند، تابعیت و حق شهروندی می دهد، اما شامل مسلمانان نمی شود.

کلیدواژه