موافقت سران اروپایی با بسته شدن مرزهای اتحادیه اروپا به مدت 30 روز
(last modified 1398-12-28T06:47:49+00:00 )
حوت 28, 1398 11:17 Asia/Kabul
  • موافقت سران اروپایی با بسته شدن مرزهای اتحادیه اروپا به مدت 30 روز

"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه در یک نشست خبری از موافقت سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بسته شدن مرزهای این اتحادیه به روی اتباع غیراروپایی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به‌ مدت 30 روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرکل با اعلام این خبر تأکید کرد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن هر اقدامی که لازم باشد برای مهار ویروس کرونا انجام خواهند داد.

"شارل میشل" Charles Michel رئیس شورای اروپا نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد، به‌زودی ترتیبات لازم برای بازگردان شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در حال حاضر در کشورهای خارج از این اتحادیه به سر می‌برند، اتخاذ خواهد شد.

"اورزولا فن درلاین" رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده بود، دست‌کم به‌مدت یک‌ ماه سفر اتباع غیراروپایی به خاک اتحادیه اروپا را ممنوع اعلام کنند.

براساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده از سوی دولت‌های اروپایی، تاکنون بیش از 3100 نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی نیز بالغ بر 60 هزار نفر اعلام شده است.

سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرد، اروپا در حال حاضر به کانون همه‌گیری ویروس کرونا تبدیل شده است.

ویروس "کرونا" اواخر سال گذشته میلادی 2019 در شهر "ووهان" Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، به بیش از 160 کشور دیگر از جمله  آمریکا، انگلیس، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه، ایتالیا، عربستان و امارات سرایت کرده است. 

براساس آخرین آمار، تاکنون دستکم 185  هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 80 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. دستکم هفت هزار و پانصد نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه