نامه هشت کشور به دبیرکل سازمان ملل / هشدار درباره اثرات منفی تحریم در مهار کرونا
(last modified 1399-01-07T05:05:38+00:00 )
حمل 07, 1399 09:35 Asia/Kabul
  •  نامه هشت کشور به دبیرکل سازمان ملل / هشدار درباره اثرات منفی تحریم در مهار کرونا

نمایندگان ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی، عراق، ونزوئلا و نیکاراگوئه در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل این سازمان با اشاره به اینکه کرونا دشمن مشترک همه است هشدار دادند: تحریم بر مهار کرونا اثر منفی می گذارد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا؛ نمایندگان ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی، عراق، ونزوئلا و نیکاراگوئه در سازمان ملل در نامه‌ای که به «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان نوشتند، تصریح کردند: کشورهایی که در حال حاضر با اعمال اقدامات قهریه یکجانبه که غیرقانونی و آشکارا نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است، روبرو هستند، مقابله با کرونا را برای آنان سخت می کند.

این نامه با اشاره به گزارش کارشناسان مستقل سازمان ملل مبنی بر اینکه استفاده از اقدامات قهریه یکجانبه بر بیش از یک سوم بشر تاثیر می‌گذارد می افزاید: نباید اجازه داد محاسبات سیاسی، سد راهی برای نجات جان انسان‌ها شود.

در ادامه این نامه با تاکید بر اینکه مقابله با کرونا بزرگترین سطح همبستگی، همکاری و همیاری با یکدیگر را می طلبد آمده است: با وجود تحریم ها، تلاش‌های مداوم دولت‌های ملی برای مبارزه با کرونا، به ویژه در رابطه با تهیه اثربخش و به موقع تجهیزات و لوازم پزشکی از جمله کیت های آزمایش و داروهایی که برای معالجه بیماران ضروری است، تضعیف می شود.  

نمایندگان ایران، روسیه، چین، کوبا، کره شمالی، عراق، ونزوئلا و نیکاراگوئه در سازمان ملل، برداشته شدن کامل و فوری چنین اقدامات غیرقانونی، اجباری و خودسرانه فشار اقتصادی را از دبیر کل سازمان ملل خواستار شدند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 471 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 114 هزار نفر بهبود یافته‌اند و دست‌ِکم 21 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه