اصرار آمریکا بر تداوم تحریم‌ها؛ مواجه مردم جهان با فاجعه انسانی در عصر کرونا
(last modified 1399-01-20T12:55:25+00:00 )
حمل 20, 1399 17:25 Asia/Kabul
  • اصرار آمریکا بر تداوم تحریم‌ها؛ مواجه مردم جهان با فاجعه انسانی در عصر کرونا
    اصرار آمریکا بر تداوم تحریم‌ها؛ مواجه مردم جهان با فاجعه انسانی در عصر کرونا

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به اصرار آمریکا بر تداوم تحریم‌ها، تاکید کرد: این اقدام، مردم جهان را با بحران جدی دیگری تحت عنوان فاجعه انسانی در عصر کرونا مواجه ساخته است.

«کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر با بیان اینکه تداوم ویروس کرونا، دنیا را در معرض خطر رکودی بدتر از سال 2008 قرار داده است، افزود: در این شرایط، اصرار ایالات متحده آمریکا بر تداوم سیاست‌های یکجانبه مبنی بر اعمال تحریم‌های اقتصادی همراه با تروریسم پزشکی علیه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای تحت تحریم، جهانیان را با بحران جدی دیگری روبرو کرده است.

جلالی یادآور شد: سردمداری دولت ایالات متحده آمریکا در مخالفت با بیانیه پیشنهادی اخیر روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای لغو تحریم‌های تمامی کشورهای درگیر مبارزه با بیماری کرونا، مصداق بارز سیاست‌های یکجانبه و غیر واقع بینانه تصمیم گیران آمریکایی است.

با وجود شیوع ویروس مرگبار کرونا در جهان و لزوم مبارزه همه جانبه با آن، آمریکا همچنان بر ادامه رویکرد تحریمی خود در چارچوب سیاست فشار حداکثری ضد برخی کشورها از جمله ایران اصرار دارد.

 

کلیدواژه