ادعای جانبدارانه "بورل" در همسویی با سیاست های خصمانه آمریکا ضد ایران
(last modified 1399-02-12T07:23:14+00:00 )
ثور 12, 1399 11:53 Asia/Kabul
  • ادعای جانبدارانه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بی اعتنا به مفاد برجام و قطعنامه سازمان ملل متحد مدعی شد آمریکا می‌تواند خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت:  آمریکا به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد می‌تواند خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در عین حال اذعان کرد که آمریکا با اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از برجام خارج شده و دیگر عضو این توافق نیست.

بورل گفت: آمریکا از آن زمان به بعد در هیچ یک از جلسات برگزارشده در چارچوب این توافق شرکت نکرده بنابراین کاملاً روشن است که این کشور جزو این توافق نیست.

ممنوعیت‌های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد،  از اکتبر ۲۰۲۰ برداشته می شود.

روزنامه نیویورک‌ تایمز روز دوشنبه گزارش داد، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سیاست فشار حداکثری علیه ایران، تلاش می کند با توسل به یکی از بندهای توافق برجام، تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را که اکتبر 2020 پایان می یابد، خواستار شود.

کلیدواژه