تاکید عفو بین الملل بر ضرورت اتخاذ تدابیر فوری برای مقابله با کرونا در یمن
(last modified 1399-02-14T14:41:01+00:00 )
ثور 14, 1399 19:11 Asia/Kabul
  • تاکید عفو بین الملل بر ضرورت اتخاذ تدابیر فوری برای مقابله با کرونا در یمن

سازمان عفو بین الملل، نهادهای بین المللی را به مقابله با تشدید اثرات منفی گسترش کرونا در یمن به دلیل حملات ائتلاف سعودی فراخواند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مراه الجزیره، سازمان عفو بین الملل  روز یکشنبه در  بیانیه ای از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و مقامات مختلف یمن خواست برای جلوگیری از شیوع کرونا تدابیر و اقدامات فوری اتخاذ کنند.
این نهاد همچنین برای جلوگیری از شیوع کرونا و مقابله با  پیامدهای فاجعه بار این بیماری در یمن که غیرنظامیان را بیشتر تهدید می کند، خواستار توقف حملات ائتلاف سعودی شد.

در این بیانیه آمده است: در یمن، نیمی از مراکز بهداشتی کار نمی کنند و به سختی وسایل و تجهیزات اساسی از جمله داروها، تجهیزات حفاظت شخصی و دستگاه های تنفس مصنوعی یافت می شود.

«طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن روز شنبه گفت: ائتلاف متجاوز سعودی مسؤول اصلی و قطعی شیوع ویروس کرونا و دیگر بیماری‌ها در یمن است.

ورود کرونا به یمن در حالی تایید شده است که به خاطر زیرساخت‌های ضعیف سیستم درمانی یمن، سازمان‌های بین‌المللی درباره خطر وقوع یک فاجعه انسانی در صورت شیوع کرونا در این کشور هشدار داده‌اند.

ائتلاف سعودی از مارس 2015 تاکنون روزانه مناطق مختلف یمن را بمباران می کند.

با وجود خسارت های هنگفت، هیچ قدرت غربی و همچنین شورای امنیت سازمان ملل  متحد اقدامی در جهت متوقف کردن جنگ و جنایت ائتلاف سعودی در یمن انجام نداده اند.

کلیدواژه