ثور 22, 1399 10:59 Asia/Kabul
  • الجعفری: تحریم‌های آمریکا تلاش‌ها برای مقابله با کرونا را مختل می‌کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد روز یکشنبه با بیان اینکه آمریکا برای تامین منافع خود به تروریسم اقتصادی، بهداشتی و سیاسی متوسل شده است تصریح کرد، تحریم‌های آمریکا تلاش‌ها برای مقابله با کرونا را مختل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "بشار الجعفری" در نشست ویدیویی "تحریم‌های آمریکا و بیماری کووید 19- یک تهدید جهانی" اظهار داشت: دولت آمریکا نه تنها از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند بلکه برای تحقق منافع خودخواهانه خود، به تروریسم اقتصادی، بهداشتی و سیاسی متوسل شده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد افزود: کشورهایی که در معرض اینگونه تحریم‌ها هستند با فشارها و چالش های بیشتری برای مقابله با کرونا روبرو هستند.

"بشار الجعفری" به تحریم‌های آمریکا علیه سوریه اشاره کرد و گفت: تحریم های یکجانبه آمریکا علیه بانک های سوریه منجر به تضعیف توان بخش دولتی و خصوصی این کشور برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی شده است.

آمریکا در سال های اخیر در راستای حمایت از تروریست ها، میلیون ها دلار از دارایی های متعلق به سوریه را به صورت غیر قانونی توقیف و بارها این کشور را تحریم کرده است.

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم کشورهای تحت تحریم آمریکا به ویژه بیماران کرونایی شده است.

کلیدواژه