سرطان 05, 1399 09:42 Asia/Kabul
  • آماده باش نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن برای مقابله با معترضان

در پی تشدید اعتراضات علیه خشونت و تبعیض‌نژادی در آمریکا، 400 نیروی گارد ملی آمریکا برای مقابله با معترضان در "واشنگتن دی سی" پایتخت ایالات متحده به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این 400 نیروی گارد ملی آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی بعد از آن در پایتخت به حالت آماده‌باش درآمدند که معترضان آمریکایی تلاش کردند  مجسمه "اندرو جکسون" هفتمین رئیس‌جمهوری آمریکا در نزدیکی کاخ سفید را بعنوان بخشی از تلاش‌ها برای از بین بردن نمادهای برده‌داری سرنگون کنند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که نیروهای گارد ملی آمریکا همچنین در ایالت "ویسکانسین" آمریکا برای مقابله با معترضان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

شهرهای مختلف آمریکا به ویژه شهر "مینیاپولیس" Minneapolis  در ایالت "مینه‌سوتا" Minnesota، از  یک ماه پیش صحنه تظاهرات مردم معترض به رفتار نژادپرستانه پلیس این کشور است. 

یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا، دوشنبه  25 مه/5جوزا، "جورج فلوید" George Floyd  شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را در شهر "مینیاپولیس" به قتل رساند.

این جنایت،  خشم مردم آمریکا را در پی داشته است. پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا، اما به دستور "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور مردم معترض را سرکوب می کنند.

کلیدواژه