پاداش ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای ارائه اطلاعات از عاملان مداخله در انتخابات
(last modified 1399-05-16T13:04:31+00:00 )
اسد 16, 1399 17:34 Asia/Kabul
  • پاداش ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای ارائه اطلاعات از عاملان مداخله در انتخابات

وزیر خارجه آمریکا، از پاداش ۱۰ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات از عاملان مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری افه، " مایک پمپئو " وزیر خارجه آمریکا گفت : دولت  آمریکا برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به شناسایی و  بازداشت  عاملان و مسببان تحت حمایت کشورهای خارجی که از طریق فعالیت‌های غیر قانونی سایبری قصد دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را دارند، تا ۱۰ میلیون دلار پاداش خواهد داد.

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا،  پیشتر مدعی شدند که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به نفع دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا  و علیه «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات او به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی مداخله داشته است.

مسکو، همواره این ادعا را تکدیب کرده است. 

ترامپ،  از آغاز کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۵ میلادی تا به امروز متهم است که برای راه یافتن به کاخ سفید، از روسیه کمک گرفته است چرا که چند روز مانده به شروع انتخابات، اطلاعات زیادی علیه هیلاری کلینتن رقیب وی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور  است که سوم نوامبر سال جاری میلادی  برگزار می‌شود.

نتایج نظرسنجی ها، نشان می دهد جو بایدن نامزداصلی حزب دموکرات در نظرسنجی ها از  ترامپ پیشی گرفته است.

کلیدواژه