اسد 25, 1399 09:18 Asia/Kabul
  • اولیانوف : شکست تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران قابل پیش بینی بود

نماینده دایم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی همچنین نگرانی برخی از کشورها از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران را بی مورد توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، "میخائیل اولیانوف" سفیر و نماینده دایم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد شنبه (۱۵ اوت) با اشاره به شکست تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه ضدایرانی از کشورهایی که درباره انقضای تحریم تسلیحاتی علیه ایران ابراز نگرانی کرده‌اند خواست، در این باره اغراق نکنند.

اولیانوف با بی مورد توصیف کردن نگرانی ها افزود، هیچ تحریمی [علیه ایران] پیش از سال ۲۰۱۰ در کار نبود و هیچ فاجعه‌ای روی نداد. اکنون هم روی نخواهد داد.

کشورهای اروپایی که به قطعنامه پیشنهادی آمریکا رای ممتنع دادند، بدون اینکه به نقض تعهدات برجامی خود اشاره‌ای کنند، از پایان تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ابراز نگرانی کردند.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران  با ۱۱ رای ممتنع، دو رای مخالف و دو رای موافق  نتوانست از سد شورای امنیت سازمان ملل متحد بگذرد و شکستی دیگر را در دفتر دیپلماسی زورگویانه آمریکا به ثبت رساند.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ که متعاقب برجام به تصویب شورای امنیت رسید، ممنوعیت تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال در اکتبر ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد.

کلیدواژه