اسد 30, 1399 08:16 Asia/Kabul
  • آمریکا یک فرد و 2 شرکت را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه دو شرکت مستقر در امارات و یک شهروند ایرانی را به بهانه ارتباط با  شرکت هواپیمایی "ماهان" ایران تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا، این دو شرکت و یک شهروند ایرانی را به تأمین قطعات یدکی و ارائه خدمات لجستیکی به شرکت هواپیمایی ماهان ایران متهم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، می 2018 شرکت هواپیمایی "ماهان" را به بهانه ارسال تجهیزات به سوریه و ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکنون بارها اشخاص و شرکت های ایرانی و همچنین خارجی را به بهانه های مختلف از جمله ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم کرده است.

آمریکا بعد از خروج از برجام  کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، می 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارد.

ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق مقامات آمریکایی  خوشایند نیست.

کلیدواژه