شکست تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی در برهم زدن اتحاد جهانی برای مقابله با کرونا
(last modified 1399-06-23T03:39:34+00:00 )
سنبله 23, 1399 08:09 Asia/Kabul
  •  شکست تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی در برهم زدن اتحاد جهانی برای مقابله با کرونا

تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری تصویب قطعنامه سازمان ملل در خصوص ایجاد اتحادی جهانی در مقابله با ویروس کرونا، ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ رژیم صهیونیستی و آمریکا که اخیرا اقدام به خروج از سازمان جهانی بهداشت کرده‌اند، با درخواست مجمع عمومی سازمان ملل برای اتحاد جهانی در نبرد با ویروس کرونا نیز مخالفت کردند.

اصلی‌ترین دلیل این مخالفت، اصرار آمریکا بر تداوم تحریم‌ها علیه کشورها، حتی در شرایط کرونایی است.

با وجود این مخالفت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع از قطعنامه جامع تشدید همکاری و همبستگی بین المللی برای مهار، کاهش و غلبه بر همه‌گیری کرونا و پیامد‌های آن حمایت کرده است.

این پیش‌نویس در مجمع عمومی از سوی 169 کشور به تصویب رسید. اوکراین و مجارستان به این قطعنامه رای ممتنع دادند و واشنگتن و تل‌آویو نیز به این قطعنامه رای منفی دادند.

مخالفت آمریکا با ایجاد اجماع جهانی در این‌باره در حالی است که ویروس کرونا به طور قابل ملاحظه‌ای آمریکا را به چالش کشیده است.

آمریکا هم اکنون در صدر کشور‌های جهان هم از نظر میزان شمار مبتلایان به ویروس کرونا و هم از نظر میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس قرار دارد.

دولت آمریکا و مشخصا "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور به دلیل بی مسئولیتی در قبال گسترش ویروس کرونا در آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌ است.

 

کلیدواژه