نیویورک تایمز: دستان ولیعهد سعودی به خون یک روزنامه نگار آلوده است
(last modified 1399-12-10T06:00:19+00:00 )
حوت 10, 1399 10:30 Asia/Kabul
  • نیویورک تایمز: دستان ولیعهد سعودی به خون یک روزنامه نگار آلوده است
    نیویورک تایمز: دستان ولیعهد سعودی به خون یک روزنامه نگار آلوده است

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، اکنون دنیا می‌داند که دستان ولیعهد سعودی به خون یک روزنامه نگار آلوده است.

نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «بن سلمان، شاهزاده قاتل» نوشت، با انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر نقش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف سعودی، به این شاهزاده قدرتمند سعودی فهمانده شد دیگر از مصونیت و احترامی که ترامپ و دامادش برای او قائل بودند خبری نیست و ادعا‌های او مبنی بر بی گناهی در پرونده خاشقچی نادرست از آب در آمده است.

خبرگزاری رویترز هم شنبه شب در تحلیلی با اشاره به انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره دست داشتن «محمد بن سلمان» در قتل «جمال خاشقچی» نوشت: ایالات متحده می‌خواهد –فعلا- ولیعهد سعودی را سر جایش بنشاند.

به نوشته رویترز، تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای انتشار این گزارش حاکی از بازنگری در موضع واشنگتن در قبال عربستان، سوابق حقوق بشری‌اش و قراردادهای تسلیحاتی پرسود با این کشور است.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا جمعه شب گزارشی را که درباره قتل خاشقچی روزنامه‌نگار و منتقد آل سعود تهیه کرده بود، منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: ما ارزیابی می‌کنیم که ولیعهد عربستان سعودی عملیاتی را در استانبول ترکیه برای دستگیری یا کشتن خاشقچی تایید کرده است.

آمریکا در پی انتشار این گزارش، ۷۶ نفر از سعودی‌ها را تحریم کرد اما از تحریم ولیعهد سعودی امتناع کرد. این رویکرد با انتقادات شدیدی مواجه شد.

کلیدواژه