حوت 18, 1399 12:50 Asia/Kabul
  • ادامه راهبردهای شکست خورده ترامپ با نمایش نظامی تکراری آمریکا در منطقه
    ادامه راهبردهای شکست خورده ترامپ با نمایش نظامی تکراری آمریکا در منطقه

فرماندهی مرکزی آمریکا با صدور بیانه‌ای اعلام کرد، دو بمب افکن بی ۵۲ ارتش آمریکا با اسکورت جنگنده هایی از اسرائیل، عربستان سعودی و قطر در فضای غرب آسیا گشت زنی کرده اند.

به گزارش رادیودری به نقل از شبکه سی ان ان، فرماندهی مرکزی آمریکا روز یکشنبه طی این بیانه‌ مدعی شد، هدف از این گشت زنی هوایی اطمینان بخشی به متحدان واشنگتن و «بازدارندگی ایران» بوده است.

این چهارمین مأموریت دوربرد بی ۵۲ های آمریکا از ابتدای سال جاری در منطقه است.

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا نیز آمده است: نیروی هوایی ایالات متحده به طور معمول هواپیماها و نیروهای جمعی این فرماندهی در داخل و خارج از منطقه غرب آسیا را برای تأمین نیازهای مأموریتی و آموزشی با شرکای منطقه‌ای بکار می‌گیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی با ذوق زدگی از حضور در این نمایش هوایی، در توییتر مدعی شد: این پرواز بخشی از همکاری مشترک استراتژیک با نیروهای آمریکایی است که برای حفظ امنیت حریم هوایی اسرائیل و غرب آسیا صورت گرفت.

سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه در جشنواره سرباز جوان گفت: فرمانده معظم کل قوا پیشتر فرمودند، اگر غلط زیادی از سران رژیم صهیونیستی سر بزند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، این بیانات مقام معظم رهبری تبدیل به طرح شده است و فرمان ایشان اجرا خواهد شد؛ من به آنها توصیه و تاکید می‌کنم حتی در زبان هم چنین غلط‌های زیادی را نکنند.

ارتش آمریکا هر از چند گاهی با اجرای نمایشی نظامی شامل جابجایی ناو جنگی  یا گشت زنی هوایی بمب افکن ها در منطقه سعی دارد ضمن کاستن از دلهره های متحدانش، با جلب اطمینان سران کشورهای عربی بتواند قراردادهای هنگفت نظامی را با ایشان منعقد سازد.

کلیدواژه