حوت 24, 1399 12:13 Asia/Kabul
  • اعتراض مقام های بریتانیایی به خشونت پلیس لندن در تجمع یادبود قتل زن جوان
    اعتراض مقام های بریتانیایی به خشونت پلیس لندن در تجمع یادبود قتل زن جوان

تجمع برای گرامیداشت زن جوانی که هفته گذشته توسط یک افسر پلیس لندن ربوده و سپس به قتل رسید با دخالت پلیس به خشونت کشیده و موجب افزایش فشارها برای استعفای رئیس پلیس لندن شده است.

به گزارش رادیو دری، انعکاس تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها از خشونت ماموران پلیس برای متفرق کردن زنانی که شامگاه شنبه در محل قتل "سارا اورارد" تجمع کرده بودند با محکومیت شدید افکار عمومی و احزاب سیاسی مواجه شده است.

«اد دیوی» رهبر حزب لیبرال دمکرات تصاویر منتشر شده را شرم آور خوانده و خواستار استعفای «کرسیدا دیک» رئیس پلیس لندن شده است.

«پریتی پتل» وزیر کشور بریتانیا نیز در توئیتی «تصاویر» منتشر شده از حادثه دیشب را ناراحت کننده توصیف کرده و خواستار گزارش کامل پلیس شده است.

«کی‌یر استارمر» رهبر حزب اصلی مخالف دولت (کارگر) نیز نسبت به رفتار ماموران پلیس به شدت اعتراض کرده و گفته است که این روش نظارت بر اجرای قانون نیست.

چارلوت نیکلاس معاون وزیر کشور کابینه در سایه گفت: اگر پلیس لندن به برگزاری این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کرده بود، اکنون در وضعیت بهتری قرار داشتیم.

قتل «سارا اورارد» زن ۳۳ ساله‌ای که هفته گذشته در راه خانه‌اش در خیابان‌های جنوب لندن ربوده و به قتل رسید، جامعه بریتانیا را شوکه و بهت‌زده کرده است. جسد او چند روز پیش در جنگلی در نزدیکی شهر آشفورد، در داخل یک پاکت ساختمانی پیدا شد.

« وین کوزنز » افسر پلیس لندن به جرم دست داشتن در این حادثه جنایی متهم شده است.
کوزنز که مسئول محافظت از پارلمان و مراکز دیپلماتیک بوده اکنون در بازداشتگاه به سر می‌برد تا مراحل دادرسی و محاکمه‌اش انجام شود.

اولین جلسه دادگاه کوزنز امروز (یکشنبه) برگزار می شود.

 

کلیدواژه