حوت 25, 1399 08:22 Asia/Kabul
  • نشنال اینترست: ایران قادر به تحمیل هزینه سنگینی به ارتش آمریکا است
    نشنال اینترست: ایران قادر به تحمیل هزینه سنگینی به ارتش آمریکا است

پایگاه خبری آمریکایی "نشنال اینترست" با اشاره به توانمندی دفاعی ایران و موقعیت جغرافیایی این کشور گزارش کرد، جمهوری اسلامی ایران قادر است در صورت هرگونه مداخله خارجی، هزینه سنگینی به ارتش آمریکا تحمیل کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی "نشنال اینترست" آمریکا، با توجه به توانمندی‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران و تمرکز این کشور بر دستیابی به قابلیت‌های اجرای راهبرد منع دسترسی علیه آمریکا و استفاده از شمار زیادی از موشک‌های هدایت شونده خیلی دقیق و غیرهوشمند، قایق‌های تندرو، پهپادها، زیردریایی‌ها و مین‌ها، هرگونه مداخله نظامی احتمالی آمریکا علیه ایران هزینه‌های سنگینی برای واشنگتن به همراه خواهد داشت.

این پایگاه خبری آمریکایی سپس با اشاره به توانمندی دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت، قطعاً نیروهای آمریکایی در بهترین شرایط نمی‌ توانند عملیات انجام دهند زیرا در حقیقت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدت‌ها است که کارزار مقابله با نیروهای متجاوز را برنامه‌ ریزی کرده است.

در بخش پایانی این گزارش با اشاره به همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج و همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مرزهای این کشور آمده است، درخصوص ایران، حتی مداخله نظامی احتمالی علیه این کشور نیز بسیار دشوار و پرچالش خواهد بود.

کلیدواژه