مرکز تحقیقات کنگره آمریکا: تحریم‌ها در ادوار مختلف تأثیری بر تغییر رفتار ایران نداشته‌اند
(last modified 1400-01-19T02:31:32+00:00 )
حمل 19, 1400 07:01 Asia/Kabul
  • مرکز تحقیقات کنگره آمریکا: تحریم‌ها در ادوار مختلف تأثیری بر تغییر رفتار ایران نداشته‌اند
    مرکز تحقیقات کنگره آمریکا: تحریم‌ها در ادوار مختلف تأثیری بر تغییر رفتار ایران نداشته‌اند

مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در گزارشی به اعمال تحریم های ناموفق دولت های مختلف آمریکا علیه ایران اشاره کرده است.

به گزارش رادیودری، مرکز تحقیقات کنگره آمریکا تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران آثار منفی داشته‌اند، اما تا به امروز تغییری در پیگیری اهداف راهبردی اساسی از سوی ایران از جمله فعالیت‌های منطقه و مسئله موشکی نداشته‌اند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دولت‌های مختلف آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع کرده و جنگ اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌اند.

براساس این گزارش، اقدام دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در بازاعمال تحریم ‌های متوقف‌شده ذیل برجام و وضع تحریم‌های جدید نیز در تغییر سیاست‌های ایران ناموفق عمل کرده است.

این مرکز تحقیقاتی همچنین افزود: تلاش دولت‌های اروپایی برای برخوردار کردن ایران از مزایای اقتصادی ذیل برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق مورد تأیید شورای امنیت، «ناموفق» بوده است.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری جدید آمریکا که پیشتر وعده بازگشت به برجام و لغو تحریم‌های غیرقانونی ایران را مطرح کرده بود، در روزهای اخیر اعلام کرده است بازگشتش به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام‌هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

کلیدواژه