اولیانوف: آمریکا باید گام نخست را برای بازگشت به برجام بردارد و اموال بلوکه شده ایران را آزاد کند
(last modified Fri, 30 Apr 2021 20:27:43 GMT )
ثور 11, 1400 00:57 Asia/Kabul
  • اولیانوف: آمریکا باید گام نخست را برای بازگشت به برجام بردارد و اموال بلوکه شده ایران را آزاد کند
    اولیانوف: آمریکا باید گام نخست را برای بازگشت به برجام بردارد و اموال بلوکه شده ایران را آزاد کند

نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین با اشاره به این نکته که اموال ایران متعلق به آمریکا نیست،گفت، بلوکه کردن آن از سوی واشنگتن اقدامی غیر قانونی است و آمریکا باید گام نخست را در بازگشت به برجام بردارد و اموال بلوکه شده ایران را آزاد کند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین و نماینده این کشور در گفت‌وگوهای برجامی در پایتخت اتریش در گفت‌ و گو با روزنامه فرانسوی لوموند اعلام کرد؛ هیچ دلیلی ندارد که آمریکا اموال ایران را در کره جنوبی و ژاپن مسدود نگه‌ دارد.

اولیانوف افزود، آمریکا با خروج از برجام و فشار حداکثری علیه ایران مشکلات زیادی را در اجرای این توافق هسته ای ایجاد کرده است.

واشنگتن در دوره زمامداری "دونالد ترامپ" با خروج یکجانبه از برجام، تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم کشور اعمال کرد.

رئیس جمهوری آمریکا سیاست پیشین کاخ سفید در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داده اما بازگشت به برجام را مشروط به اقدام ایران دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده که درصورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق باز خواهد گشت.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد «هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.»

کلیدواژه