ادامه زیاده خواهی بریتانیا و آمریکا درباره بازگشت ایران به مذاکرات وین
(last modified 1400-06-30T09:19:31+00:00 )
سنبله 30, 1400 13:49 Asia/Kabul
  • ادامه زیاده خواهی بریتانیا و آمریکا درباره بازگشت ایران به مذاکرات وین
    ادامه زیاده خواهی بریتانیا و آمریکا درباره بازگشت ایران به مذاکرات وین

وزرای خارجه بریتانیا و آمریکا در دیداری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بدون اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین درباره برجام شدند.

به گزارش رادیودری، وزارت خارجه بریتانیا درباره دیدار لیز تراس وزیر خارجه این کشور با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در نیویورک با صدور بیانیه ای اعلام کرد، تراس و بلینکن «درباره ضرورت آزادی فوری همه اتباع بریتانیایی و آمریکایی که به صورت خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند و همچنین ضرورت بازگشت ایران به مذاکرات برجامی در وین توافق کردند».

ادعاهای مطرح شده در دیدار وزیران خارجه بریتانیا و آمریکا درباره لزوم آزادی فوری «اتباع بریتانیایی و آمریکایی» از ایران در شرایطی مطرح شده که مقام‌‌های مختلف قوه قضائیه و مجریه جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای لندن و واشنگتن درباره «بازداشت خودسرانه و بدون دلیل» برخی متهمان را رد کرده‌اند. 

رایزنی لیز تراس وزیر خارجه بریتانیا با آنتونی بیلنکن همتای آمریکایی در شرایطی انجام شده که طبق اعلام مقام‌های وزارت خارجه بریتانیا و همچنین ایران او قرار است با حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار دوجانبه داشته باشد.

زیاده خواهی وزیر خارجه آلمان درباره مذاکرات برجام در وین

کلیدواژه