قوس 07, 1400 12:19 Asia/Kabul
  • حدود ۷۵ درصد از افرادی که اجازه ورود به امریکا را یافتند، ویزا و گرین کارت نداشته‌اند
    حدود ۷۵ درصد از افرادی که اجازه ورود به امریکا را یافتند، ویزا و گرین کارت نداشته‌اند

نشریه آمریکایی نوشت تنها شمار کمی از مهاجران افغانستانی که در روند تخلیه وارد امریکا شدند، معاینه و بررسی شده‌اند.

به گزارش رادیو دری، واشنگتن اگزمینر نوشت که دولت آمریکا بیش از ۸۲ هزار پناهجوی افغانستانی را از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی بازرسی‌ کرده است اما با این حال مقامات از اطلاعات جمع‌آوری‌ شده و مصاحبه‌ها استفاده نکرده‌ و حدود ۷۵ درصد افرادی که وارد امریکا شده‌اند، بررسی نشده‌اند.

این روزنامه گفته است‌ که فرایند انتقال بخش بزرگ این افراد را وزارت دفاع آمریکا صورت داده که بررسی‌هایشان فراتر از یک تهیه فهرست عادی نبوده است.

در این گزارش آمده است که روند ورود بیشتر افراد تخلیه شده با سخنان بایدن مغایرت دارد و نشان‌دهنده گسست سیاست دیرینه امریکا در امور پناهندگان است.

واشنگتن اگزمینر گزارش داده است که حدود ۷۵ درصد از افرادی که اجازه ورود به امریکا را یافتند، سند لازم چون ویزا، سند شهروندی و گرین کارت نداشته‌اند.

 

ازدحام هزاران تن در فرودگاه کابل برای خروج از کشور

این در حالی است که پس از حملات ١١ سپتامبر ٢٠٠١، بازرسی برای ورد به امریکا الزامی است.

انتقاد جمهوری‌خواهان در حالی مطرح می‌شود که بایدن هنگام روند تخلیه افغان‌ها، در بیانیه‌ای گفته بود: «هواپیمایی‌هایی که از کابل پرواز می‌کنند مستقیم به ایالات متحده نمی‌آیند. آن‌ها در پایگاه‌های امریکا پس از بررسی، انتقال می‌یابند و زیر بررسی دقیق قرار می‌گیرند.»

در همین حال رابرت چارلز، دستیار سابق وزیر امور خارجه دولت جورج دبلیو بوش، ریس جمهور سابق آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفت: «ما آمریکایی‌ها، دارندگان ویزای عادی، دارندگان ویزای مهاجرت ویژه و دایمی و کارمندان سابق سفارت را در افغانستان رها کردیم و ۷۳ هزار نفر را که واقعاً هیچ دلیلی برای بیرون رفتن نداشتند، بیرون آوردیم.»

اگر بایدن در تخلیه همه آمریکایی‌ها و متحدان افغان ناکام بماند، باید استیضاح شود

اداره هوانوردی آمریکا: فرودگاه کابل از کنترل خارج است

کلیدواژه