قوس 23, 1400 14:49 Asia/Kabul
  • تاکید گوترش بر رفع تحریم های ضد ایرانی در جدیدترین گزارش به شورای امنیت
    تاکید گوترش بر رفع تحریم های ضد ایرانی در جدیدترین گزارش به شورای امنیت

دبیر کل سازمان ملل متحد با استقبال از روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بر ضرورت رفع تحریم‌های هسته‌ای یکجانبه آمریکا علیه ایران و بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام تاکید کرد.

به گزارش رادیودری، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دوازدهمین گزارش خود از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را هفته گذشته به این شورا ارائه داد تا در نشست امروز سه شنبه  مورد بررسی قرار گیرد.

دبیرکل سازمان ملل در این گزارش با اشاره به دشواری های سال های اخیر در موضوع برجام، همچنان از برجام به عنوان بهترین گزینه برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران و دیپلماسی چندجانبه یاد کرده است.

گوترش در گزارش خود از فعالیت های دیپلماتیک در قالب گفت و گوهای انجام شده در ماه آوریل تا ژوئن گذشته و همچنین نشست های اخیر کمیسیون مشترک برای بازگشت همه طرف ها به تعهدات خود وفق برجام استقبال و درخواست همکاری نزدیک و موثر میان طرف های موضوع را ارائه کرده است.

گوترش مشابه گزارش های اخیر خود بر ضرورت رفع تحریم های هسته ای یکجانبه آمریکا علیه ایران و بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام تاکید می کند و به طور خاص اظهار می دارد که رفع تحریم های مرتبط با حوزه نفتی ایران، فرآیند احیای برجام را تسهیل خواهد کرد.
قرار است مطابق ادوار قبلی، این گزارش به همراه گزارش شش ماهه تسهیلگر قطعنامه ۲۲۳۱ در  نشست عادی شش ماهه شورای امنیت سازمان ملل در روز سه شنبه 14 دسامبر مورد بررسی قرار گیرد.
مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

تاکید دبیر کل سازمان ملل بر لزوم رفع تحریم های ضد ایرانی

کلیدواژه