جدی 16, 1400 08:21 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه آلمان: مذاکرات با ایران وارد مرحله حساسی شده است
    وزیر خارجه آلمان: مذاکرات با ایران وارد مرحله حساسی شده است

وزیر امور خارجه آلمان که به واشنگتن سفر کرده است، اظهار داشت؛ مذاکرات با ایران وارد مرحله حساسی شده است.

به گزارش رادیودری، "آنالنا بربوک" وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترکی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این مطلب افزود که دو کشور دارای موضع مشترکی در مورد ایران و برجام هستند.
این مقام دولت جدید آلمان که کشورش یکی از طرف های برجام بوده و همسو با دیگر شرکای اروپایی به تعهدات برجامی خود عمل نکرده اند و منجر به ایجاد فضای اعتمادی شده است، مدعی شد  ایران اعتماد زیادی را از بین برده است و زمان زیادی باقی نمانده است. 

این در حالی است که «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران در تازه ترین ارزیابی خود از روند گفت‌وگوهایی که در وین با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد اظهار داشت که مذاکرات مثبت و رو به جلو جریان دارد.

هشتمین دور از گفت‌ وگوهای وین  با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران، از دوشنبه گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست "علی باقری" مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و "انریکه مورا"  معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

دور هشتم مذاکرات وین؛ ادامه گفت وگوها

کلیدواژه