برگزاری نشست فوق العاده سازمان امنیت و همکاری اروپا به درخواست اوکراین
(last modified 1400-12-02T04:15:32+00:00 )
حوت 02, 1400 08:45 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست فوق العاده سازمان امنیت و همکاری اروپا به درخواست اوکراین
    برگزاری نشست فوق العاده سازمان امنیت و همکاری اروپا به درخواست اوکراین

اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا امروز دوشنبه به درخواست اوکراین که این روزها به تحریک غربی ها درگیر تنش با روسیه است، تشکیل جلسه خواهد داد.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار نظامیان روسیه در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری (2022) را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند.

به گزارش رادیودری، «آدام هالاچینسکی» نماینده دائم لهستان در سازمان امنیت و همکاری اروپا، روز یکشنبه در صفحه رسمی توئیتر خود اعلام کرد که جلسه فوق العاده اعضای شورای دائمی این گروه را به درخواست اوکراین در روز دوشنبه تشکیل خواهد داد.

همزمان با افزایش تنش ها شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه در گزارشی از جمهوری های خودمختار دونتسک و لوهانسک اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در 24 ساعت گذشته بیش از 800 بار به مناطق دونباس حمله کردند.

خبرگزاری تاس هم در گزارشی از منطقه دونباس اعلام کرد که بامداد روزیکشنبه در مجموع 30 گلوله خمپاره به سوی مناطق دوکوچایفسک، اسپارتاک و دونتسک پرتاب شد. 

به گزارش ریانووستی، بسیاری از ساکنان منطقه دونباس، یا خانه های خود را ترک کرده و روانه مناطق امن تر بویژه روسیه شده اند و کسانی هم که قادر به ترک منطقه نیستند در زیرزمین ها در شرایط سخت پناه گرفته اند. 

روسیه پیش از این اعلام کرده بود ارتش اوکراین در صدد حمله گسترده به این مناطق و به اصطلاح یکسره کردن کار جدایی طلبان است؛ در مقابل، دولت غربگرای اوکراین این مساله را انکار کرده و روسیه را به بهانه جویی به منظور مداخله نظامی در شرق اوکراین متهم می کند. 

به باور ناظران، آمریکا بزرگترین ذینفع درگیری بین روسیه و اوکراین است.

گروه هفت مدعی پایبندی بر راه‌حل دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین شد

کلیدواژه