حوت 11, 1400 14:23 Asia/Kabul

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در نخستین سخنرانی سالانه اش، در اقدامی که به آن شهرت دارد، دچار اشتباه شد و به جای کلمه «اوکراینی ها» از عبارت «ایرانی ها» استفاده کرد.

به گزارش رادیو دری،‌ «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که تاکنون بارها به دلیل گاف‌های متعدد در اظهاراتش مورد تمسخر رسانه‌ها قرار گرفته است، سه شنبه شب در نخستین سخنرانی «وضعیت کشور» آمریکا در کنگره، باز هم گاف داد و به اشتباه اوکراینی‌ها را ایرانی‌ها خطاب کرد.

بایدن در این خصوص گفت: «[ رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر] پوتین شاید با تانک‌ها، کی‌یف را محاصره کند اما هرگز نمی‌تواند قلب و روح مردم ایران را تسخیر کند».

ویدئوی گاف جدید رئیس جمهور ۷۹ ساله آمریکا به سرعت در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد و موجی از اظهارات طعنه‌آمیز را برانگیخت.

یک کاربر توییتر در واکنش به این اشتباه بایدن، نوشت: ”یک لغزش تاسف‌آور، که مطمئنم همه به آن خواهند پرداخت“.

کاربر دیگری نوشت: ”من واقعا شک دارم که رئیس جمهور بتواند تفاوت بین ایران و اوکراین را تشخیص دهد.“ برخی هم گفتند مطمئنند که رئیس جمهور باز هم دچار اشتباه خواهد شد همانطور که در گذشته دچار اشتباه شده است.

رئیس جمهوری کنونی آمریکا در دوران کاری اش گاف های زیادی داشته است و تا آنجا پیش رفت که در سال 2018 از خود به عنوان ”ماشین گاف“ یاد کرد.

این سخنرانی پس از آن انجام شد که شبکه ای بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست یک نظرسنجی جدید انجام دادند که نشان داد، بیش از نیمی از آمریکایی هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند ”تیزبینی ذهنی“ رئیس جمهور را زیر سوال برده بودند و حتی درباره این که آیا او شایستگی دارد که آمریکا را اداره کند، ابراز تردید کرده بودند.

گاف جدید بایدن در سخنرانی درباره افغانستان و نگرانی پزشکان از زوال عقل بایدن

کلیدواژه