قوس 01, 1395 10:05 Asia/Kabul
  • تشعشع انوار حسینی در مرکز انگلیس؛ راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی در لندن

ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) روز وشب گذشته با برپایی راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی در مرکز شهر لندن، عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و اصحاب با وفایش ابراز و بیزاری خود را از سردمداران کفر و ظلم و نفاق اعلام کردند.

به گزارش صدا و سیما، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم از ملیت ها و کشورهای مختلف و با زبانهای گوناگون  در فضایی اکنده از عطر وحدت و معنویت راهپیمایی عظیم عاشورائیان را در مرکز شهر لندن برگزار کردند.

دلدادگان حسینی از ایران، عراق  افغانستان، پاکستان، بحرین، هند، لبنان، انگلیس، نیجریه و برخی دیگر از کشورها  در این مراسم شرکت کردند و همگام با جمعیت میلیونی  زائران حسینی در کربلای معلی و همنوا با مسلمانان سراسر جهان در حالیکه پرچمهایی با شعایر اسلامی در دست داشتند فریاد لبیک به ندای هل من ناصر امام حسین (ع) را قلب اروپا جاری کردند. 

همگامان با کاروان حسینیان جهان همچنین با اعلام بیزاری از یزیدیان زمان چون داعش و حامیان خونریز آنان، شهادت مظلومانه شیخ نمر و مسلمانان نیجریه و نیز هتک حرمت و آسیب رساندن به دیگر علما همچون علامه شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه و آیت الله شیخ عیسی قاسم در بحرین را  که در سایه سکوت معنادار سازمانهای بین المللی انجام شده است محکوم کردند و باردیگر فلسفه عزت و ازادگی حسینی را یاد آورد شدند. 

راهپیمایان اربعین حسینی درحالیکه پلاکاردهایی در محکوم کردن جنایت داعش و حامیانش در دست داشتند این گروهک تروریستی صهیونیستی را ساخته و پرداخته دشمنان اسلام و برای ضربه زدن به مکتب متعالی اسلام دانستند و خشم و نفرت خود را از حامیان آنان ابراز کردند. 

راهپیمایان اربعین حسینی در لندن همچنین سانسور خبری آیین عظیم و با شکوه اربعین حسینی با  جمعیت میلیونی حاضر در کربلای معلی و دیگر نقاط جهان را ناشی از خشم و ترس و وحشت آنان از فراگیر شدن پیام عزت و ازادگی سرور و سالار شهیدان و ایستادگی در برابر ظلم و جور دانستند و بر آمادگی خود برای پیمودن راه نورانی امام حسین علیه الاسلام برغم همه دشمنی ها تاکید کردند.

دیروز همچنین علاوه بر مساجد و مراکز اسلامی لندن در دیگر شهرهای انگلیس نیز عاشفان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان با برپایی مجالس سوگواری و دست ادب بر سر و سینه زنان و زمزمه سوگنامه فراق، مراسم اربعین حسینی را با شکوه هر چه تمامتر برگزار و دلهای خود را به دریای بیکران دلدادگان حسینی در کربلای معلی و حرم ملکوتی سرور و سالار شهیدان پیوند زدند و بر آمادگی خود برای پیمودن راه نورانی امام حسین علیه الاسلام به‌رغم همه دشمنی ها تاکید کردند.