پنتاگون: روسیه از تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین استفاده نکرده است
(last modified 1401-01-31T05:39:34+00:00 )
حمل 31, 1401 10:09 Asia/Kabul
  • پنتاگون: روسیه از تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین استفاده نکرده است
    پنتاگون: روسیه از تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین استفاده نکرده است

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که روسیه از تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین استفاده کرده باشد.

ادعاهای ضد و نقیض غرب درباره بکارگیری روسیه از سلاح های غیر متعارف و بیولوژیک در حمله به اوکراین و جریان سازی و هجمه رسانه ای علیه مسکو همچنان ادامه دارد و این در حالی است که در طول سالیان اخیر ایالات متحده در اوکراین اقدام به راه اندازی آزمایشگاه های بیولوژیک و نظامی بسیاری کرده است.

«ایگور کریلوف» فرماندهی نیرو‌های شیمیایی، بیولوژیک و هسته‌ای روسیه پیشتر اظهار کرد: « پس از حمله به اوکراین، مشخص شد که دانشمندان آمریکایی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ سرگرم آزمایش مواد خطرناک بیولوژیکی بر روی بیمارانی بودند که به کلینیک روان درمانی خارکیف مراجعه می‌کردند.

فرماندهی نیرو‌های شیمیایی، بیولوژیک و هسته‌ای روسیه همچنین گفت، اسناد و مدارک دیگری که از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اوکراین بدست آمده همچنین نشان می‌دهد کی یف در نظر داشته از پهپاد برای آلوده ساختن منطقه دونباس و همچنین روسیه با پاتوژن‌های خطرناک استفاده کند.

به گزارش رادیو دری، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه اذعان کرد جنگ در اوکراین ادامه دارد ولی هیچ نشانه‌ای از استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین وجود ندارد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیروز ادعا کرد: روسیه از انواع سلاح از جمله سلاح های ممنوعه بین المللی برای حمله به اوکراین استفاده می کند و باید به خاطر این اقدامات محاکمه شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در مصاحبه ای گفت، روسیه تنها از تسلیحات متعارف استفاده می کند.

پس از فروپاشی شوروی، آمریکا مبادرت به برپایی آزمایشگاه هایی بیولوژیک در کشورهای اوکراین، گرجستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان کرده است.

 

کلیدواژه