درخواست جمهوریخواهان برای خارج کردن اطلاعات خروج از افغانستان از حالت محرمانه
(last modified 1401-05-05T14:56:34+00:00 )
اسد 05, 1401 19:26 Asia/Kabul
  • نظامیان آمریکایی سال 1400 خورشیدی پس از 20 سال اشغالگری، خاک افغانستان را ترک کردند
    نظامیان آمریکایی سال 1400 خورشیدی پس از 20 سال اشغالگری، خاک افغانستان را ترک کردند

اعضای جمهوریخواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از دولت بایدن خواستند تا اطلاعات خروج از افغانستان را از حالت محرمانه خارج کند.

به گزارش رادیو دری، اعضای جمهوریخواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه سالگرد خروج نظامیان این کشور از افغانستان در نامه‌ای به وزرای دفاع و خارجه دولت بایدن، از آنها خواستند تا با درخواست‌های قبلی برای انتشار یافته‌های اولیه در مورد سقوط سریع افغانستان پس از 20 سال جنگ موافقت کنند.

نمایندگان جمهوریخواه ابتدا در ماه دسامبر خواستار دسترسی به این اطلاعات شدند در حالی که خود نیز تحقیقات مستقل‌شان را برای تعیین «علل ریشه‌ای» سقوط آغاز کرده بودند.

اواخر ماه گذشته رسانه‌ها اعلام کردند کاخ سفید گفت وگو در مورد چگونگی مدیریت سالگرد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را آغاز کرده‌ است تا از پیش آمدن مشکلاتی که می‌تواند به پریشانی‌های دولت بایدن اضافه کند، جلوگیری شود.

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از منابع دولت بایدن گزارش داده بود روند بررسی جامع خروج -که کاخ سفید تقریباً یک سال پیش قول آن را داده بود- هنوز تکمیل نشده است.

با این حال بخش مربوط به ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا نزدیک به پایان است اما انتظار می‌رود بخش عمده آن طبقه‌بندی شده و محرمانه اعلام گردد.

تاکید طالبان بر خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان

کلیدواژه