کوری یک چشم و از دست رفتن توان یک دست سلمان رشدی
(last modified 1401-08-01T13:54:34+00:00 )
عقرب 01, 1401 18:24 Asia/Kabul
  • کوری یک چشم و از دست رفتن توان یک دست سلمان رشدی
    کوری یک چشم و از دست رفتن توان یک دست سلمان رشدی

سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که چندی پیش با ضربات چاقو هدف حمله قرار گرفت، بینایی یکی از چشمان خود را از دست داده است و توان استفاده از یک دست را ندارد.

به گزارش رادیو دری به نقل از گاردین، سلمان رشدی ۷۵ ساله هنگامی که ۱۲ اوت سال جاری/ 21 اسد 1401 برای سخنرانی در ایالت نیویورک در جایگاه آمد، از ناحیه گردن و شکم با چاقو مورد اصابت قرار گرفت.

پیش از این، میزان کامل جراحات سلمان رشدی مشخص نشده بود اما اندرو وایلی مدیر برنامه های او توضیح داد که این حمله تا چه جدی بوده است.

وایلی گفت: جراحات وی عمیق است و او بینایی یک چشم خود را از دست داده است. مدیر برنامه‌های نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی افزود: سلمان رشدی سه زخم جدی در گردنش دارد. یک دستش به دلیل قطع شدن عصب های بازو ناتوان شده و همچنین ۱۵ زخم دیگر در سینه و بالاتنه دارد.

وایلی از اشاره به این مساله که آیا رشدی هنوز در بیمارستان است، خودداری کرد و گفت مهمترین مساله این است که وی زنده است.

سلمان رشدی در سپتامبر 1988 کتاب موهن "آیات شیطانی" را که سراسر توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، منتشر کرد؛ اقدامی که خشم گسترده مسلمانان جهان را برانگیخت.

در پی این اقدام موهن سلمان رشدی، او ناچار به زندگی پنهانی تحت تدابیر شدید امنیتی شد و از آنجا که دولت بریتانیا زمینه انتشار این کتاب اهانت آمیز را فراهم کرده بود، با صرف هزینه های گزاف مسوولیت حفاظت از جان او را برعهده گرفت ولی او بارها ناچار به تغییر محل اقامت خود شد.

تازه‌ترین خبرها از حمله به سلمان رشدی

 

کلیدواژه