عقرب 17, 1401 09:13 Asia/Kabul
  • پیوستن 50 هزار نیروی جدید به ارتش روسیه برای عملیات نظامی ویژه در اوکراین
    پیوستن 50 هزار نیروی جدید به ارتش روسیه برای عملیات نظامی ویژه در اوکراین

رئیس جمهوری روسیه از اضافه شدن 50 هزار نیروی جدید به ارتش این کشور برای عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خبر داد.

به گزارش رادیو دری، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه روز دوشنبه با اشاره به افزوده شدن 50 هزار نظامی روس جدید به ارتش این کشور برای عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اعلام کرد، 80 هزار نظامی در این عملیات نظامی ویژه مشارکت دارند و 320 هزار نظامی دیگر در اردوگاه‌های آموزشی در روسیه هستند.

ولادیمیر پوتین در ماه سپتامبر 2022 در یک فراخوان دستور پیوستن صدها هزار نیروی جدید به ارتش روسیه برای عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد.

رئیس جمهوری روسیه فوریه گذشته با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن (24 فوریه) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

از آن زمان بارها مقام‌ های روسیه گفته‌ اند که به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار نمی‌دهند و به دنبال اشغال این کشور نیستند و تنها به دنبال نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین هستند.

از طرف دیگر کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن مناقشه در این کشور می‌ شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد. 

روسیه 300 هزار نیروی جدید را به جنگ در اوکراین فراخواند

کلیدواژه