قوس 16, 1401 11:54 Asia/Kabul
  • مخالفت آمریکا با ارجاع پرونده شهادت ابوعاقله به دیوان کیفری بین‌المللی
    مخالفت آمریکا با ارجاع پرونده شهادت ابوعاقله به دیوان کیفری بین‌المللی

وزارت خارجه آمریکا با ارجاع پرونده شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره قطر به دیوان کیفری بین المللی مخالف کرد.

شبکه خبری الجزیره شش دسامبر پرونده ترور «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار خود در فلسطین به دست نظامیان اسرائیلی را در دیوان کیفری بین‌المللی مطرح و شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی تنظیم کرد.

به گزارش رادیو دری، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: دولت آمریکا با اقدام شبکه تلویزیونی الجزیره در ارجاع پرونده شهادت ابوعاقله به دیوان کیفری بین المللی مخالف است.

وی مدعی شد که دیوان کیفری بین المللی باید آخرین اقدام در این زمینه باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره درگیری میان گروههای مقاومت فلسطینی و نظامیان صهیونیست نیز گفت: همه طرف‌ها باید اقدامات فوری برای جلوگیری از تلفات بیشتر در کرانه باختری و اسرائیل انجام دهند.

نظامیان رژیم صهیونیستی مه 2022 در حمله به منطقه «جنین» در شمال کرانه باختری، ابوعاقله؛ خبرنگار شبکه الجزیره قطر را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله 100 تا150 متری به شهادت رساندند.

شهادت ابوعاقله نخستین مورد در پرونده سیاه رژیم صهیونیستی در قتل و کشتار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیست زیرا براساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، این رژیم از سال 2000 و آغاز انتفاضه دوم مردم فلسطین تاکنون 45 روزنامه‌نگار را به قتل رسانده است.

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به قتل شیرین ابوعاقله

کلیدواژه