ثور 30, 1402 09:44 Asia/Kabul
  • اعتراف مقام سابق صهیونیستی به ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی
    اعتراف مقام سابق صهیونیستی به ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی

شبکه الجزیره قطر درگزارشی اعلام کرد، یک مقام ارشد در دفتر وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی به مقامات آمریکایی درباره ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی که سال گذشته به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، اعتراف کرده است.

«شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه خبری الجزیره قطر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی در بامداد چهارشنبه (۱۱ مه ۲۰۲۲) در یورش به اردوگاه جنین به شهادت رسید.

به گزارش رادیو دری ، مقام ارشد در دفتر وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی که نامش ذکر نشده به همتایان آمریکایی خود گفته ، قتل شیرین ابوعاقله  یک اشتباه بوده و رژیم اسرائیل نه آن را اعلام خواهد کرد و نه رسماً آن را به رسمیت خواهد شناخت.

در همین رابطه «کریس کاب اسمیت» بازپرس خصوصی انگلیسی در پرونده قتل «جیمز میلر» روزنامه نگار ولزی که سال ۲۰۰۳ در حمله رژیم صهیونیستی در غزه کشته شد، به الجزیره گفت: گلوله‌هایی که شیرین ابوعاقله را هدف قرار دادند، به شکل تصادفی به وی اصابت نکرده است، بلکه عمدی بودند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیزاخیرا در جمع خبرنگاران با بیان این ادعا که  تیراندازی به شیرین ابوعاقله  غیر عمدی بوده است، تائید کرد ، تیراندازی ارتش اسرائیل احتمالاً دلیل مرگ ابوعاقله بوده است.

«شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه عرب زبان الجزیره زمانی که به شهادت رسید، به یک جلیقه ضد گلوله و یک کلاه ایمنی خبرنگاری مجهز بود، هیچ رزمنده فلسطینی نزدیک این خبرنگار نبود و سربازان «اسرائیلی» در فاصله حدود ۲۰۰ متری وی مستقر بودند در حالی که صهیونیست‌ها مدعی شدند که وی با «شلیک اشتباه» کشته شده است.

شهادت ابوعاقله نخستین مورد در پرونده سیاه رژیم صهیونیستی در قتل و کشتار خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیست، زیرا براساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، این رژیم از سال ۲۰۰۰ و آغاز انتفاضه دوم مردم فلسطین تاکنون، ۴۵ روزنامه‌نگار را به قتل رسانده است.

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به قتل شیرین ابوعاقله

کلیدواژه