عقرب 25, 1401 09:27 Asia/Kabul
  • لاپید: اجازه تحقیقات اف بی آی درباره قتل ابوعاقله را نخواهم داد
    لاپید: اجازه تحقیقات اف بی آی درباره قتل ابوعاقله را نخواهم داد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، اجازه نخواهد داد اف بی آی(پلیس فدرال آمریکا) درباره ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار زن فلسطینی تحقیق کند.

به گزارش رادیو دری، "یائیر لاپید" نخست وزیر رژیم صهیونیستی که منصب وی به پایان رسیده است، اعلام کرد، اجازه نخواهد داد اف بی آی از نظامیان این رژیم درباره ترور شیرین  ابوعاقله  خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره بازجویی کند.

بر اساس این گزارش، لاپید گفت، نظامیان اسرائیل از سوی دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) یا هر نهاد و کشور خارجی هرچقدر هم که دوست باشد، مورد بازجویی قرار نخواهند گرفت.

این اظهارنظر لاپید پس از آن صورت می‌گیرد که گزارشاتی مبنی بر آغاز تحقیقات اف بی آی درباره قتل شیرین ابوعاقله منتشر شده است.

پیش از این بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم با اعلام مخالفت تل آویو با هرگونه تحقیقات خارجی در این خصوص گفت، تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای تحقیق درباره شهادت شیرین ابوعاقله اشتباهی آشکار است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود، این رژیم از نظامیانش حمایت می‌کند و با هرگونه تحقیق خارجی همکاری نخواهد کرد و اجازه دخالت در امور داخلی اسرائیل را نخواهد داد.

ترور ابوعاقله اولین جنایت رژیم صهیونیستی ضد  روزنامه‌نگاران فلسطینی نبود و بر اساس اعلام وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، از انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ تا به امروز ۴۵ روزنامه‌نگار به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به قتل شیرین ابوعاقله

کلیدواژه