جدی 05, 1401 15:47 Asia/Kabul
  • چین: ایران حُسن نیت خود را در مذاکرات برجام ثابت کرده است
    چین: ایران حُسن نیت خود را در مذاکرات برجام ثابت کرده است

سخنگوی وزارت امورخارجه چین گفت: ایران حسن نیت خود را درخصوص توافق برای از سرگیری اجرای برجام نشان داده است و دیگر طرفها نیز باید همین مسیر را در پیش بگیرند.

به گزارش رادیو دری؛ مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه تاکید کرد: همه طرفهای مرتبط با توافق هسته ای ایران (برجام) باید متعهد به ادامه گفت و گو باشند و تلاش های دیپلماتیک را برای بازگرداندن این توافق روی ریل اصلی در کوتاه ترین زمان ممکن سرعت بخشند.

مائو نینگ با بیان این که مذکرات احیای برجام در مرحله نهایی قرار دارد افزود: با وجود پیچیدگی‌ها و چالش‌های پیش‌روی این مذاکرات، همچنان امید برای رسیدن به توافق وجود دارد.

وی اظهار کرد: چین به همکاری با همه طرف های مرتبط با مذاکرات برجام باهدف حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران، محافظت از رژیم منع اشاعه تسلیحات هسته ای و حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

پکن پیش از این نیز بارها تاکید کرده است که آمریکا عامل مشکلات و مسائل پیش آمده در ارتباط با برجام است.

مذاکرات با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد جمهوری اسلامی ایران، به دلیل ابتکارات تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده، اما تعلل دولت "جو بایدن" رییس جمهوری آمریکا برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق  برجام را نقض کرده، این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد.

امیرعبداللهیان: تبادل پیام‌ها و گفت‌وگوهای برجام در مسیر درست خودش قرار دارد

وسیه: آمریکا به دنبال منحرف کردن مسیر احیای برجام است

کلیدواژه