جدی 29, 1401 15:37 Asia/Kabul
  • بوتوزرداری: سیاست مذاکره با تی‌تی‌پی به ضرر پاکستان تمام شد
    بوتوزرداری: سیاست مذاکره با تی‌تی‌پی به ضرر پاکستان تمام شد

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: رفتار مسالمت آمیز با گروه تروریستی تحریک طالبان (TTP) و تلاش برای مذاکره آنها به ضرر این کشور تمام شده است .

به گزارش رادیو دری، وزیر امور خارجه پاکستان  از سیاست دولت "عمران خان" در رویکرد مسالمت آمیز با تروریست‌ها به ویژه گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان (TTP) انتقاد کرد و گفت: این سیاست اشتباه، به ضرر پاکستان بوده و مشکلات عمده‌ای از جمله افزایش حملات تروریستی و ناامنی برای مردم این کشور را در پی داشته است.

"بلاول بوتو زرداری" تاکید کرد: دولت فعلی متشکل از ائتلاف احزاب سیاسی پاکستان به این سیاست و رویکرد اشتباه پایان داده و تصمیم گرفته است تا علیه تمامی تروریست‌ها اقدام جدی کند.

وزیر امور خارجه پاکستان در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه پاکستان برای همکاری‌های دوجانبه با دولت موقت افغانستان برای توقف معضل تروریسم گفت: گفتگو با دولت موقت افغانستان تنها راه حل مشکلات است، جامعه جهانی باید آن‌ها را متقاعد سازد که به وعده‌های داده شده در مورد حقوق زنان و نیز مقابله با تروریسم عمل کنند.

در  یک سال گذشته، قدرت گرفتن گروه تحریک طالبان پاکستان، چالش بزرگی را بر سر راه امنیت پاکستان قرار داده است، تا حدی که دولت اسلام آباد در تابستان سال ۲۰۲۲ حاضر شد با میانجی گری طالبان افغانستان با این گروه مذاکره کند، اما تحریک طالبان پاکستان آتش‌بس را که در نتیجه این مذاکره بوجود آمده بود، لغو کرد و حملاتش به مواضع دولت پاکستان را افزایش داد.

لازم به ذکر است مقامات پاکستانی خواسته‌های گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از جمله لغو الحاق مناطق قبایلی به ایالت خیبرپختونخوا، عقب نشینی نیرو‌های ارتش پاکستان از مرز با افغانستان و عفو زندانیان تحریک طالبان را برخلاف قانون اساسی این کشور دانسته و با آن مخالفت کرده اند.

این در حالی است که تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرده است به هیچ عنوان از خواسته‌های خود به ویژه لزوم لغو الحاق مناطق قبایلی و هم‌مرز با افغانستان به ایالت خیبرپختونخوا عقب نشینی نمی کند .

تاکید وزیر کشور پاکستان بر حمله به مواضع « تحریک طالبان » در خاک افغانستان

تحریک طالبان پاکستان علیه دولت اسلام‌آباد اعلام جنگ کرد

کلیدواژه