سرطان 31, 1402 13:36 Asia/Kabul
  • اذعان فاکس نیوز به ناکارآمدی تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه
    اذعان فاکس نیوز به ناکارآمدی تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه

شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی اذعان کرد که واشنگتن در اعمال تحریم ها ضد تهران و مسکو، ناکام مانده است.

به گزارش رادیو دری، این شبکه آمریکایی با اشاره به اینکه ایران چطور تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند نوشت: مسکو در این راه آموزه‌هایی از تهران یاد گرفته است.

در این گزارش با اشاره به سخنان دنیل فرید سفیر سابق آمریکا در لهستان مبنی بر اینکه "روسیه در حال ایجاد شبکه اتحادهای جایگزین در جهان است" تصریح شده است: به غیر از پکن، تهران قطعا به مسکو کمک می‌کند و این یک "اتحاد آسودگی" است.

بهنام بن طالب‌لو، عضو ارشد موسسه آمریکایی  دفاع از دموکراسی در این گزارش اذعان کرد: "روس‌ها  در حال انتخاب تاکتیک‌هایی هستند که ایرانی‌ها در آن عالی هستند و بر این اساس، به تعمیق روابط امنیتی، اقتصادی و سیاسی با تهران ادامه می‌دهند. ایران یک کلاس پیشرفته در زمینه شکست تحریم‌ها دارد که به آموزش روسیه کمک می‌کند".

به نوشته  این شبکه خبری آمریکایی، ایران از زمان اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا،  با دور زدن آنها به سمت انتقال نفت رفته و تولید نفت این کشور با وجود  فشارهای مضاعف، رقم بالای جدیدی را ثبت کرده است.

در گزارش فاکس نیوز به اعتراف "مایک لاولر" قانونگذار جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز اشاره شده است که گفته بود: ایران تحریم‌های آمریکا و همچنین متحدان واشنگتن را تحقیر می‌کند.

شبکه فاکس نیوزهمچنین نوشته است که  ایران و روسیه، در مقابل تحریم‌های آمریکا، به تازگی نظام‌های بانکداری خود را به یکدیگر متصل کرده اند.

کنعانی چافی: روابط نظامی و دفاعی ایران و روسیه علیه هیچ کشور ثالثی نیست

انگلیس تحریم‌هایی را علیه روسیه و ایران اعمال کرد

شمخانی: روابط ایران و روسیه درحال عمیق‌تر‌ شدن است

کلیدواژه