جدی 27, 1402 12:04 Asia/Kabul
  • حمایت سنای آمریکا از رژیم اسرائیل با رد پیش‌نویس قطعنامه ضد صهیونیستی
    حمایت سنای آمریکا از رژیم اسرائیل با رد پیش‌نویس قطعنامه ضد صهیونیستی

سنای آمریکا پیش‌نویس قطعنامه نقض حقوق بشر از سوی رژیم اسرائیل را رد کرد.

به گزارش رادیو دری، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت حدود یک ماه قبل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرد که در آن از دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته بود، گزارشی صریح درباره بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی که موجب کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان شده است، ارائه دهد.

سندرز در پیش‌نویس این قطعنامه بر لزوم بررسی و بحث درباره حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و شمار بالای تلفات غیرنظامیان با بودجه و تسلیحات آمریکا رخ داده، تاکید کرده بود.

مجلس سنای آمریکا پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط «برنی سندرز»سناتور مستقل ایالت ورمونت را که وزارت امور خارجه آمریکا را مجبور به ارائه گزارشی درباره  نقض احتمالی حقوق بشر و توافقات بین المللی رژیم اسرائیل در باریکه غزه می‌کند، با رای منفی ۵۴ سناتور، رد کرد.

پیش نویس این قطعنامه به وزارت امورخارجه آمریکا ۳۰ روز فرصت می‌داد تا گزارشی درباره اینکه آیا رژیم اسرائیل در حال نقض حقوق بشر در باریکه غزه است، ارائه کند؛ پیش نویسی که در صورت تصویب کمک‌های بیشتر آمریکا  به رژیم اسرائیل را محدود می‌کرد.

سندرز که خود یهودی است دو هفته پیش نیز گفت: کنگره باید تصویب کمک نظامی ۱۰ میلیارد دلاری به اسرائیل را که اکنون در دست بررسی آن است، رد کند؛ نباید مالیات دهندگان آمریکا در تخریب زندگی در غزه سهیم باشند.

سناتور ایالت ورمونت تصریح کرد: اقدام آمریکا در تامین مالی جنگ غیراخلاقی رژیم اسرائیل ضد ملت فلسطین باید متوقف شود.

سندرز شامگاه سه شنبه هم با تاکید براینکه نتایج حمله نظامی رژیم صهیونیستی فاجعه بار بود، گفت: در این عمیات بیش از ۲۰ هزار فلسطینی کشته شدند و گمان می‌رود هزاران قربانی هنوز زیر آوار باشند.

با گذشت ۱۰۲ روز از آغاز جنگ، شمار شهدای فلسطینی به بیش از ۲۴ هزار شهید رسیده که ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از قربانیان، کودک هستند.

 

کلیدواژه