حوت 03, 1402 11:28 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: نیم میلیون نفر در غزه در آستانه قحطی قرار دارند
    سازمان ملل: نیم میلیون نفر در غزه در آستانه قحطی قرار دارند

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد، نیم میلیون نفر از ساکنان غزه در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند.

به گزارش رادیو دری، "مارتین گریفیتس" معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در سخنانی اظهارداشت: ساکنان غزه به ساده‌ترین نیازمندی‌های بنیادین غذایی، آبی و مراقبت پزشکی دسترسی ندارند. محرومیتی که ساکنان غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند سخت و ژرف است و کمک‌ها هرچقدر هم که باشند باز پاسخگوی نیازهای آنان نخواهند بود.

گریفیتس تصریح کرد: ما از اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر در غزه خواستیم که راه رسیدنِ کمک‌ها را هموار کند، اما سودی نداشت.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه افزود: خودداری گروه ۲۰ از هرگونه اقدامی، به مرگ شمار بیش‌تری از کودکان و زنان غزه خواهد انجامید. ما از اعضای گروه ۲۰ می‌خواهیم که به توقف این جنگ و نجات ساکنان غزه کمک کنند.

گریفیتس همچنین تصریح کرد: آنچه در ۱۳۷ روز گذشته در غزه رخ داده از نظر شدت، ددمنشی و گستره بی‌سابقه بوده است ما برای انجام وظایف خود و رفع نیازهای موجود در نوار غزه به امنیت نیاز داریم.

"اسماعیل الثوابته" مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه نیز تاکید کرد: به دلیل کمبود شدید مواد غذایی ناشی از محاصره شدید باریکه غزه توسط رژیم صهیونیستی، شمال این منطقه با قحطی شدیدی مواجه است و فلسطینی‌ها برای رفع گرسنگی به خوردن گیاهان روی آورده‌اند.

 

اسماعیل الثوابته افزود: رژیم صهیونیستی درصدد است با هدف قرار دادن تأسیسات زیربنایی نوار غزه، آن را به منطقه ای غیر قابل سکونت تبدیل و فلسطینی ها را وادار به آواره شدن به مصر کند.

جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم غزه درحالی ادامه دارد که «کنست» پارلمان این رژیم امروز  طرحی ضدفلسطینی را که چندی پیش از سوی کابینه این رژیم ارائه شده بود، تصویب کرد.

بر این اساس، کنست رژیم صهیونیستی لایحه ضدفلسطینی ارائه شده از سوی کابینه این رژیم را به قانون تبدیل کرد.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

آمریکا برای سومین بار قطعنامه آتش بس در غزه را وتو کرد

کلیدواژه