حوت 16, 1402 17:45 Asia/Kabul
  • آناتولی آنتونوف سفیر فدراسیون روسیه در آمریکا
    آناتولی آنتونوف سفیر فدراسیون روسیه در آمریکا

سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد مسکو و نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با خطر درگیری مسلحانه مستقیم در شرق اروپا روبه‌رو هستند.

به گزارش رادیو دری، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی سفارت روسیه اعلام کرد: تا چندی پیش تصور اینکه تانک‌های آمریکایی و آلمانی در یک همسایه روسیه حضور داشته باشند غیرممکن بود. بعدا مشخص شد که نیروهای غربی به ارتش اوکراین کمک می‌کنند تا با استفاده از «تجهیزات بسیار گران قیمتی مانند سیستم‌های پاتریوت» اهدافی را  هدف قرار دهند.

سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد: اکنون صحبت از مشارکت نظامیان ناتو در عملیات‌ رزمی است؛ چنین سناریویی بدون تایید واشنگتن قابل اجرا نیست.

آنتونوف افزود: مطمئن هستم که دغدغه اصلی کشاورزان در آمریکا، اروپا و روسیه داشتن یک زندگی عادی و فرصتی برای شخم زدن زمین بدون ترس از فردا است. با این حال، جنگ‌طلبان می خواهند کره زمین را به سمت جنگ جهانی سوق دهند و نسبت به آرزوهای مردم بی‌تفاوت هستند.

سفیر روسیه در واشنگتن همچنین تصریح کرد که آمریکا مردم و افکار عمومی را فریب داده و روسیه را به اجرای «جنگ ترکیبی» متهم می‌کند.

این در حالی است که چندی پیش دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق و معاون شورای امنیت روسیه نسبت به تبعات سیاست‌های غرب و احتمال بروز جنگ جهانی سوم هشدار داده و گفته بود مسکو برای مقابله با گسترش حضور ناتو در مرزهای این کشور، مجموعه‌ای از اقدامات نظامی را اتخاذ کرده است.

روسیه از 24 فوریه 2022 بعد از شناسایی رسمی استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام و عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است.

پیش‌بینی اروپایی‌ها از جنگ اوکراین: روسیه پیروز می‌شود

کلیدواژه