حمل 27, 1403 17:26 Asia/Kabul
  • اسراییل از نشست شورای امنیت درباره حمله موشکی ایران دست خالی بازگشت
    اسراییل از نشست شورای امنیت درباره حمله موشکی ایران دست خالی بازگشت

شورای امنیت که به درخواست رژیم اسراییل برای بررسی حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی نشست اضطراری تشکیل داده بود، بدون صدور هیچ بیانیه و قطعنامه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش رادیو دری؛ نمایندگان کشورهای مختلف در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل که عصر یکشنبه به وقت محلی برگزار شد،  از تشدید تنش ها در منطقه ابراز نگرانی کردند و خواستار خویشتنداری همه طرف ها شدند.

در این نشست، نمایندگان آمریکا، فرانسه، انگلیس و برخی دیگر از کشورها در اظهاراتی جانبدارانه از رژیم صهیونیستی، حمله بی‌سابقه ایران به اسراییل را محکوم کردند.

این در حالی بود که نمایندگان کشورهای روسیه، چین، الجزایر، سوریه و شمار دیگری از اعضای سازمان ملل با انتقاد از بی توجهی این سازمان به حمله دو هفته پیش اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق، عملیات اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی را در چارچوب حق دفاع مشروع ارزیابی کردند.

 

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل: حمله ایران تهدیدی برای مسجد الاقصی بود!

سفیر اسرائیل در سازمان ملل هم در این نشست از شورای امنیت در اقدامی مضحک با نشان دادن ویدئویی از پرواز موشک های ایران بر فراز مسجد الاقصی مدعی شد که حمله ایران تهدیدی برای مسجد الاقصی و مسلمانان بوده است.

«گیلعاد اردان» که بسیار عصبانی سخن می گفت مدعی شد مقامات جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای صلح جهانی هستند.

وی افزود: ایران شنبه شب با شلیک صدها موشک و پهپاد بیش از ۷۰۰ تن مواد منفجره و بمب را به سمت خاک اسرائیل شلیک کرده است.

سفیر رژیم اسراییل در سازمان ملل از شورای امنیت که حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم نکرده بود، خواست که پاسخ تهران به این تجاوز را صریحا محکوم و شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران را وضع کند.

اردان بدون اشاره به شش ماه جنگ بی امان رژیم اسراییل در کشتار مردم مظلوم غزه و نقض تمامی قوانین بین المللی گفت: ‏امروز ماسک از چهره ایران افتاد و این کشور خود را به عنوان عامل بی‌ثباتی منطقه معرفی کرد. 

 

سفیر ایران در سازمان ملل: انفعال شورای امنیت اسراییل را وقیح تر کرده است

سفیر ایران در سازمان ملل نیز در این نشست گفت: انفعال شورای امنیت در قبال نسل‌کشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین، این رژیم را وقیح‌تر کرده است تا به نقض‌های خود ادامه دهد.

امیرسعید ایروانی افزود: رژیم اسرائیل در قبال عملیات تروریستی علیه مقامات، دانشمندان و غیرنظامیان ایرانی و خرابکاری علیه زیرساخت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ما در سال‌های اخیر به‌صورت وقیحانه و آشکارا مسوولیت خود را پذیرفته است و باید عواقب آن را متحمل شود.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها نسبت به عواقب فعالیت‌های مخرب رژیم بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی هشدار داده  و حداکثر خویشتنداری را اعمال کرده و اکنون زمان آن فرا رسیده است که رژیم اشغالگر مسوولیت کامل اقدامات خود را بر عهده بگیرد.

در پی اقدام تل آویو در حمله موشکی  به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ حمل ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی را اعلام کرد.

نشست اضطراری شورای امنیت درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل

نماینده ایران در سازمان ملل: پاسخ ایران به اسرائیل لازم و متناسب بود

نماینده روسیه: نشست شورای امنیت نمایش ریاکاری غرب است

کلیدواژه