حمل 27, 1403 08:55 Asia/Kabul
  • نماینده ایران در سازمان ملل: پاسخ ایران به اسرائیل لازم و متناسب بود
    نماینده ایران در سازمان ملل: پاسخ ایران به اسرائیل لازم و متناسب بود

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی لازم و متناسب بود و به صورت دقیق و فقط اهداف نظامی را مورد اصابت قرار داد تا احتمال تشدید تنش به حداقل برسد و از آسیب غیرنظامیان جلوگیری شود.

به گزارش رادیو دری، «امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره وضعیت در منطقه غرب آسیا، از آن دسته از اعضای شورای امنیت که حملات نظامی رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه را محکوم کرده و حق ذاتی ایران برای پاسخ به چنین حملات وحشتناکی را به رسمیت شناختند، قدردانی کرد.

ایروانی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با موشک و پهپاد به اهداف نظامی اسرائیل حمله کردند، این اقدام را در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی به ویژه حملات نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ (13حمل 1403) ضد اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، که برخلاف بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد بود، صورت پذیرفت.

حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق

دیپلمات ارشد ایران تصریح کرد، عملیات جمهوری اسلامی ایران را کاملاً در راستای اعمال حق ذاتی برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد ذکر شده و توسط حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است، اجرا شد.

ایروانی گفت: متاسفانه برخی از اعضای شورای امنیت از جمله آمریکا، بریتانیا و فرانسه، یک بار دیگر تصمیم گرفتند که چشم خود را بر روی واقعیت ببندند و از علل ریشه‌ای که منتهی به وضعیت فعلی شده، چشم‌پوشی کنند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد افزود: آمریکا، بریتانیا و فرانسه با اتخاذ رفتاری ریاکارانه، بدون در نظر گرفتن قصور و کوتاهی خود در اجرای تعهدات بین‌المللی‌شان در قبال صلح و امنیت در منطقه، به دروغ ایران را سرزنش و متهم کردند.

وزیر دفاع ایران: هر کشوری حریم هوایی خود را برای حمله به ایران باز کند پاسخ قاطع دریافت خواهد کرد

هشدار فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی

بیانیه وزارت خارجه ایران: حملات ایران ضد اسرائیل حق ذاتی دفاع مشروع طبق منشور ملل متحد است

حمایت مردم سراسر ایران از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی

کلیدواژه