ثور 07, 1403 13:25 Asia/Kabul

با گذشت بیش از 200 روز از آغاز جنایات بی مجازات رژیم صهیونیستی در غزه با حمایت مستمر دولت جو بایدن، دانشگاه‌های آمریکا همچون کلمبیای نیویورک، هاروارد، تگزاس، براون، واشنگتن دی سی، جورج تاون و کالیفرنیای جنوبی به صحنه اعتراض دانشجویان و سرکوب شدید پلیس تبدیل شده است.

به گزارش رادیو دری؛ تجمعات دانشجویان دانشگاه های آمریکا در اعتراض به سیاست های کاخ سفید در حمایت از رژیم صهیونیستی و ادامه نسل کشی در باریکه غزه به رغم فشار و سرکوب پلیس همچنان ادامه دارد.

دانشجویان دانشگاه های جورج واشنگتن و کالیفرنیای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در ادامه تظاهرات سراسری در این کشور در حمایت از مردم فلسطین، به جنبش حمایت از مردم غزه پیوسته و در مقابل ساختمان اصلی اداری دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان با برپایی ده ها چادر و حمل دست نوشته هایی توقف تهاجم علیه مردم بی دفاع غزه را خواستار شدند.

Image Caption

تجمع و تحصن دانشجویان معترض به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در دانشگاه کالیفرنیا نیز ادامه دارد و این در حالی است که پلیس بیش از صد معترض را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دستگیر کرده است.

​پلیس بوستون آمریکا نیز اعلام کرده است که بیش از صد دانشجو در اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه امرسون دستگیر و چهار افسر پلیس مجروح شدند.

Image Caption

سرکوب تجمعات دانشجویان حامی غزه در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حالی است که استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله با تجمعات و اعتراضات دانشجویان و  و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات است.

این تجمعات در شرایطی برگزار می شود که  هفت ماه از جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه می گذرد و آمریکا همچنان به سیاست های خود در حمایت از رژیم نسل کش صهیونیست همچنان ادامه می دهد.

 

همزمان با اعتراض های سراسری در دانشگاه های آمریکا در حمایت از مردم غزه، جو بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی بی اعتنا به اعتراض ها، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اسرائیل، اوکراین و تایون را تصویب کرد که بیش از ۲۶ میلیارد دلار آن برای حمایت های نظامی و امنیتی از اسرائیل است.

تداوم ارسال تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی

حمایت سنای آمریکا از رژیم اسرائیل با رد پیش‌نویس قطعنامه ضد صهیونیستی

آمریکا ۹۵ میلیارد دلار سلاح به اوکراین و اسرائیل هدیه می دهد

کلیدواژه