ثور 18, 1403 13:23 Asia/Kabul
  • دبیرکل اتحادیه عرب: رژیم اسرائیل برای حمله به رفح نقشه شومی دارد
    دبیرکل اتحادیه عرب: رژیم اسرائیل برای حمله به رفح نقشه شومی دارد

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: علی رغم موافقت حماس با طرح پیشنهادی مصر و قطر برای آتش‌بس، استقرار نظامیان رژیم نسل کش اسرائیل در باریکه غزه نشان از نیات شوم این رژیم است.

به گزارش رادیو دری، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب از شورای امنیت و کشورهای غربی خواست به مسئولیت خود عمل کرده و جلوی ادامه حملات رژیم جعلی صهیونیستی به باریکه غزه را بگیرند تا اوضاع از این بحرانی‌تر نشود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب از موافقت خود با پیشنهاد مصر و قطر درباره آتش‌بس شامل توقف فوری و پایدار جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه ضد باریکه غزه، تبادل اسیران، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از باریکه غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ خبر داد.

هنیه با آتش‌بس در غزه موافقت کرد

 ساعاتی پس از موافقت حماس با آتش بس پیشنهاد قطر و مصر، رژیم غاصب صهیونیستی به رفح حمله کرد که بر اثر آن پنج نفر از جمله یک کودک شهید شدند.

رژیم نسل کش اسرائیل از 15میزان 1402 با حمایت همه‌ جانبه آمریکا و  کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته است.

با ادامه محاصره باریکه غزه که به کمبود شدید مواد غذایی، آب آشامیدنی، دارو و تجهیزات پزشکی منجرشده، همچنین کند بودن روند ورود کمک‌های انسانی به این منطقه، نگرانی‌های بین‌المللی از بروز فجایع انسانی،‌ از جمله قحطی و گرسنگی و شیوع بیماری‌های واگیردار افزایش یافته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از زمان آغاز حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون، 34 هزار و 735 فلسطینی که عمده آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسیدند و 78 هزار و 108 فلسطینی نیز مجروح شدند که بیشتر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند.

اشغال بخش فلسطینی گذرگاه رفح از سوی رژیم صهیونیستی 

کلیدواژه