جوزا 04, 1403 11:40 Asia/Kabul
  • ادای احترام رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به رئیس جمهوری و وزیر خارجه شهید ایران
    ادای احترام رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به رئیس جمهوری و وزیر خارجه شهید ایران

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد این نهاد بین المللی در نیویورک به شهدای حادثه بالگرد رئیس جمهوری شهید ایران ادای احترام کرد.

به گزارش رادیو دری، «دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد عصر پنجشنبه به وقت محلی با حضور در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک دفتر یادبود دیپلماتیک برای گرامیداشت یاد و خاطره «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری و نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه شهید ایران را امضا کرد.

رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در بدو ورود به نمایندگی ایران مورد استقبال «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در مقر سازمان ملل متحد قرار گرفت.

دنیس فرانسیس در دیدار با اعضای نمایندگی ایران در نیویورک با دولت و ملت بزرگ ایران و همچنین خانواده های شهدای سانحه هوایی ابراز همدردی کرد.

پیش از این مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل به احترام رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه شهید ایران یک دقیقه سکوت کردند و پرچم سازمان ملل نیز به حالت نیمه افراشته درآمد.

یک دقیقه سکوت به احترام رئیس‌جمهور فقید ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

 تاکنون سفیران و دیپلمات های 50 کشور جهان، برخی مقامات سازمان ملل متحد، رئیس جنبش غیرمتعهدها (نم) و رئیس گروه 77 به علاوه چین، نخبگان، نمایندگان نهادهای مدنی و نیز نمایندگان رسانه ها برای امضای دفتر یادبود و ادای احترام به رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه به نمایندگی ایران نزد سازمان ملل مراجعه کردند.

دفتر یادبود براساس رویه دیپلماتیک برای بزرگداشت شخصیت های ملی گشوده می‌شود و دفتر یادبود دیپلماتیک برای گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه شهید ایران تا روز جمعه به وقت محلی گشوده خواهد بود.

بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (19 مه 2024) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح یک سد، در شمال غرب ایران، دچار سانحه هوایی شد و سقوط کرد.

در این سانحه هوایی، رئیس جمهوری به همراه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ، امام جمعه شهر تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان، به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

ادای احترام مقامات ۶۸ کشور جهان به مقام والای شهدای خدمت در تهران

ادای احترام نمایندگان کشورهای جهان در نیویورک به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران

کلیدواژه