جوزا 07, 1403 12:56 Asia/Kabul
  • استقبال سازمان ملل از حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف جنگ در غزه

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور اضطراری و بشردوستانه از حکم دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به رفح استقبال کرد.

به گزارش رادیو دری، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اضطراری و بشردوستانه با استقبال از قطعنامه اخیر شورای امنیت در حمایت از کارکنان سازمان‌های فعال در امور بشردوستانه و همچنین حکم دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) برای توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح و بازگشایی گذرگاه رفح گفت: باید به قوانین جنگی که همه ملزم به رعایت آن هستند، احترام گذاشته شود.

گریفیتس عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را یک تراژدی غیرقابل وصف خواند و افزود: عملیات زمینی این رژیم در رفح، بیش از 800 هزار نفر از جنگ‌زدگان فلسطینی را که به این شهر پناه آورده بودند، به مناطق بدون سرپناه، آب و امکانات بهداشتی آواره کرده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور اضطراری و بشردوستانه تصریح کرد: اگرچه رژیم اسرائیل درخواست‌های جامعه بین‌الملل برای توقف حمله به رفح را رد کرد، اما اعتراض‌های جهانی برای توقف فوری این تهاجم را نمی‌توان نادیده گرفت.

این مقام سازمان ملل متحد بر بازگشایی همه گذرگاه‌های زمینی برای کمک موثر به باریکه غزه تاکید کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه که عالی‌ترین مرجع قضایی سازمان ملل است، روز جمعه ۲۴ مه رای داد که اسرائیل باید "فورا" حمله نظامی خود به رفح در جنوب باریکه غزه را متوقف کند.

این دیوان با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف، حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه خواستار شد.

کشورها و سازمان‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای از حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف حملات رژیم اسرائیل به رفح  استقبال کرده اند.

دیوان بین المللی دادگستری: اسرائیل فورا حمله به رفح را متوقف کند

استقبال کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از حکم لاهه علیه اسرائیل

کلیدواژه