رژیم صهیونیستی اعتبار خود را نزد افکار عمومی جهان از دست داده و مستاصل شده است
(last modified 1403-03-09T10:06:36+00:00 )
جوزا 09, 1403 14:36 Asia/Kabul
  • رژیم صهیونیستی اعتبار خود را  نزد افکار عمومی جهان از دست داده و مستاصل شده است

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی اعتبار خود را نزد افکار عمومی جهانی از دست داده و ضعیف و مستاصل شده است.

حجت الاسلام سید بصیر احسانی رئیس موسسه رسانه ای منجی مدیا در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: تا قبل از عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق، رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی دنیا وجهه ای برای خود ایجاد کرده بود اما درپی حملات به غزه و اتفاقاتی که رخ داد آن اعتبار و وجهه اش فرو ریخت و امروز به عنوان یک رژیم ضعیف و مستاصل نزد افکار عمومی جلوه کرده است.

وی افزود: اکنون حماس به عنوان یک قدرت در منطقه ظاهر شده که می تواند از نظر امنیتی، اطلاعاتی و نظامی چهارمین ارتش دنیا را به چالش بکشد و این مسایل باعث می شود که دولت های کشورهای مختلف هم به ضعف رژیم صهیونیستی واقف شوند و کم کم به تحریم ها علیه این رژیم و برداشته شدن حمایت ها از آن منجر شود چنانکه در طول حملات به غزه هم برخی کشورهای صادر کننده اسلحه به رژیم صهیونیستی در روند صادرات خود تجدید نظر کردند که این موضوع به مرور زمان ممکن است گسترده تر شود و این رژیم را در موضع ضعف بیشتر قرار دهد.  

این فعال رسانه ای با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح در جنوب غزه که شهدا و زخمی های زیادی برجای گذاشت، این حمله را اهانت آشکاری به حکم دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه دانست که خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به رفح شده بود. برای این رژیم حکم هیچ دادگاهی اهمیت ندارد و مشغول جنایات خود است، این جنایات را هم با چراغ سبز امریکا انجام می دهد. البته در چارچوب توافقی که بین نتانیاهو و بایدن برای یک حمله محدود انجام شد امریکا و انگلیس به عنوان حامیان اصلی رژیم صهیونیستی مخالف حمله گسترده بودند و این در آینده موجب انزوای بیشتر این رژیم خواهد شد.

احسانی با اشاره به اظهارات سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان مبنی بر اینکه جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ناتوان است و فقط به صدور بیانیه، محکومیت و ابراز نگرانی بسنده می کند و کار عملی برای جلوگیری از حملات رژیم اسرائیل انجام نمی شود ،عنوان کرد: حتی احکامی که از طرف دیوان بین المللی دادگستری لاهه صادر می شود هیچ ضمانت اجرایی ندارد و تا زمانی که اوضاع به همین صورت پیش برود رژیم صهیونیستی بدون هیچ واهمه ای به جنایت های خود ادامه می دهد.

این کارشناس افغان بیان کرد: جامعه جهانی باید به مرحله ای برسد که پشت چنین احکامی ضمانت اجرایی وجود داشته باشد و جلو جنایات رژیم صهیونیستی گرفته شود اما اکنون اراده ای برای جلوگیری از این اعمال وجود ندارد و قدرت های بزرگ به دنبال آن هستند که رژیم صهیونیستی جنگ را به سمتی پیش ببرد که باعث پیروزی اش شود اما حقیقت این است که به هر میزانی که رژیم صهیونیستی به جنایات خود ادامه دهد مشکلات خود را افزایش خواهد داد و پیروز نهایی حماس و گروه های مقاومت خواهند بود.

وی با اشاره به تظاهرات و اعتراضات مردمی در کشورهای مختلف از جمله در فرانسه و تاثیر آن بر عملکرد دولت هایشان هم گفت: فشار افکار عمومی در سیاست ها و عملکرد حکومت ها تاثیرگذار خواهد بود، حداقل در زبان موضع سخت تری در برابر رژیم اسرائیل خواهند گرفت و مجموعه این اقدامات در نهایت و در درازمدت رژیم صهیونیستی را به انزوا می کشاند که در تسریع نابودی آن تاثیرگذار خواهد بود.

 

کلیدواژه