جوزا 14, 1403 13:14 Asia/Kabul
  • معنویت، ایمان، تقوی و پارسایی امام خمینی (ره) وی را از دیگر رهبران جهان متمایز می کرد

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: معنویت، ایمان، تقوی، پارسایی و آرمان خواهی از ویژگی های حضرت امام خمینی (ره) بود که وی را از دیگر رهبران سیاسی و مذهبی جهان متمایز می کرد.

رمضانعلی فصاحت در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار کرد: در میان رهبران جهان حضرت امام خمینی (ره) بیش از آنکه بر قدرت و منابع مادی رهبری تکیه کند به قدرت و توانمندی معنوی و روحیه و ایمانی که نسبت به هدف، آرمان و مقاصد خود داشت، تکیه می کرد که این ویژگی ها وجه تمایز شخصیت ایشان از دیگر رهبران سیاسی و دینی دنیا بود.

وی افزود: این ویژگی ها و شیوه پیامبرگونه ای که امام خمینی (ره) در رهبری سیاسی داشت ایشان را بسیار متفاوت از دیگران کرد ضمن اینکه به لحاظ روانشناسی فردی با اعتماد به نفس قوی و دارای احترام اجتماعی در گذشته بود که در رهبری و مدیریت سیاسی انقلاب اسلامی ایران به کمکش آمد.

این کارشناس افغان در مورد دلایل محبوبیت ویژه امام راحل (ره) نیز عنوان کرد: احترام و محبوبیت اجتماعی از طریق توانمندی، قدرت و شخصیت کاریزماتیک افراد ایجاد می شود که حضرت امام خمینی (ره) هر سه را داشت، دلیل دیگر محبوبیت افراد ارزشمندی است یعنی فردی بتواند از توان خود در راستای خدمت به مردم و مبارزه با استبداد و استکبار استفاده کند که امام راحل (ره) دارای این ویژگی هم بود و به این ترتیب به شخصیتی محبوب در دنیا تبدیل شد.

فصاحت در مورد نقش رهبری حضرت امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم گفت: در پیروزی یک انقلاب سه عنصر نقش اساسی دارد؛ رهبری که توانایی انسجام و مشخص کردن مسیر مردم را داشته باشد، وجود مردمی آگاه، مقاوم و مبارز که در راستای رسیدن به اهداف خود از استراتژی ها و برنامه های رهبر تبعیت کنند و ایمان و ایدئولوژی قوی و عدالتخواهانه که همه این موارد در انقلاب اسلامی ایران وجود داشت و باعث پیروزی این انقلاب شد.

 

کلیدواژه