اسد 18, 1403 08:55 Asia/Kabul
  • پیوستن ترکیه به جمع شاکیان از رژیم صهیونیستی
    پیوستن ترکیه به جمع شاکیان از رژیم صهیونیستی

ترکیه رسما از پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری خبر داد.

به گزارش رادیو دری، ترکیه اسنادی را به دیوان بین المللی دادگستری در لاهه تسلیم کرده و به شکایت آفریقای جنوبی علیه اشغالگران قدس پیوسته است.

رئیس کمیته حقوقی پارلمان ترکیه در این باره گفت: از دیوان بین المللی دادگستری می خواهیم به پرونده آفریقای جنوبی علیه اسرائیل رسیدگی کند؛ رژیم اسرائیل از سلاح گرسنگی و تشنگی در غزه استفاده می کند و ما شواهدی از پاکسازی قومی اسرائیل و کشتارهای آن در غزه به این دیوان ارائه می کنیم.

وی افزود : شواهد زیادی وجود دارد که اسرائیل علیه فلسطینی ها نسل کشی کرده است؛ تاکید می کنیم که جمهوری ترکیه به عنوان یک دولت و یک ملت در کنار آرمان فلسطین قرار دارد و خوشبین هستیم که عدالت بین المللی بتواند اسرائیل را مجبور به اجرای تصمیمات خود کند.

آفریقای جنوبی 29 دسامبر 2023 ضد رژیم صهیونیستی به اتهام نقض توافقنامه منع نسل‌کشی که در سال 1948 به تصویب رسید، به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

پس از آن، تعدادی زیادی از کشورها از جمله  لیبی، مکزیک، نیکاراگوئه و کلمبیا به این شکایت پیوستند.

بیش از 300 روز از آغاز نسل کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه تحت حمایت آمریکا می گذرد.

وزارت بهداشت فلسطین با انتشار جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه  اعلام کرد که از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه شمار شهدا تاکنون به ۳۹ هزار و ۶۷۷ نفر  و شمار زخمی ها به ۹۱ هزار و ۶۴۵ نفر رسیده است.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی: حکم دیوان دادگستری بین‌المللی، تاریخی است

رای جدید دیوان بین المللی دادگستری درباره غزه

اسپانیا به شکایت آفریقای جنوبی ضد نسل کشی در غزه می پیوندند

کلیدواژه